Kansallisteatteri lomauttaa henkilökuntaansa

Kansallisteatterin vakituinen henkilökunta lomautetaan kahdeksi viikoksi kesäkuussa koronaepidemian aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi. Kansallisteatterin kevätkauden 2020 kaikki esitykset on peruttu epidemian leviämisen hillitsemiseksi. Tästä johtuen myös ravintolatoiminta on keskeytetty, jolloin teatteri joutuu lomauttamaan ravintolahenkilökuntansa kevään ajaksi. Esitysten perumisesta johtuvat taloudelliset tappiot ovat mittavat.

”Pyrimme turvaamaan tällä menettelyllä tulevaisuuden työpaikat ja toimintamme jatkumisen akuutin kriisitilanteen jälkeen. Tänään tiistaina teatterin johdon ja luottamusmiesten kesken käydyissä neuvotteluissa oli tavoitteena löytää yhdessä mahdollisimman inhimillisiä vaihtoehtoja ja kestäviä ratkaisuja.  Lomautusten myötä katsomme, että toimintamme voi virustilanteen niin salliessa jatkua syyskaudella 2020”, pääjohtaja Mika Myllyaho kommentoi.

tuotantojohtaja Päivi Isosaari paivi.isosaari@kansallisteatteri.fi 050 381 6436
viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@kansallisteatteri.fi 050 540 5062