Kansallisteatterin Kiertuenäyttämö vie sisäpihaesityksiä palvelutaloihin

Kansallisteatterin Kiertuenäyttämö toteuttaa kesän 2020 aikana palvelutaloille ja seniorikeskuksille suunnattuja sisäpihaesityksiä.

”Haluamme tuoda musiikkia ja teatteria koronaepidemian takia eristyksissä oleville ikäihmisille. Asukkaat voivat seurata esityksiä turvallisen välimatkan päässä omilta parvekkeiltaan tai mahdollisuuksien mukaan pihalta käsin”, Kiertuenäyttämön taiteellinen suunnittelija Jussi Lehtonen kuvailee.

Alkukesästä sisäpihaesityksinä on tilattavissa kaksi musiikillista kokonaisuutta.

Duo Ali Saad ja Sanna Salmenkallio on suomalaista ja arabialaista runoutta yhdistelevä, voimakkaita tunnelmia välittävä konsertti. Ensimmäinen näytäntö nähdään Roihuvuoren palvelukeskuksessa kesäkuun alussa.

Nora Raikamon ja Tuomas Kesälän lauluesitys Unelmia tuhlaa pohjautuu saksalaisen Friedrich Hollaenderin lauluihin ja Vesa-Tapio Valon osuviin käännöksiin.

Kiertuenäyttämön tuottaja Sanna Breilin, sanna.breilin@kansallisteatteri.fi  p. 050 373 1925