Kansallisteatterin Kiertuenäyttämön Rikos ja rangaistus Venäjän vierailulle

Kiertuenäyttämön Rikos ja rangaistus -teos nähdään Dostojevski-festivaalilla Veliky Novgorodissa 11. marraskuuta. Kolmen näyttelijän teatteriesitys tuo Fjodor Dostojevskin ajattoman romaaniklassikon kaikkine elämänkokoisine kysymyksineen lähelle katsojia. Johanna Freundlichin ohjaama selviytymistarina korostaa sovituksen ja kohtaamisen mahdollisuutta.

Esitys vierailee Kulttuurikeskus Gorodissa kirjailijan syntymäpäivänä 11. marraskuuta. Teoksen on ohjannut Johanna Freundlich ja näyttelijät ovat Antti Lang, Matti Onnismaa ja Elina Reinikka. He ovat työskennelleet aiemmin yhdessä muiden muassa monivuotisessa Angels in America -produktiossa.

Rikos ja Rangaistus -ensi-ilta nähtiin Vuorelan koulukodissa Vihdissä 6.4.2018, minkä jälkeen teos on kiertänyt valtion koulukodeissa ja vankiloissa. Esitys nähtiin Kansallisteatterin Omapohjassa 19.5.−26.5.2018.

Rooleissa: Antti Lang (Raskolnikov), Matti Onnismaa (Porfiri Petrovitsh), Elina Reinikka (Sonja)

Ohjaus, käsikirjoitus ja visualisointi Johanna Freundlich
Dramaturgi: Eva Buchwald
Äänisuunnittelija: Petteri Mård
Äänet kiertueella: Titus Torniainen
Venäjänkielinen tekstitys: Armen Igitian

Vierailun mahdollistavat Suomen Pietarin pääkonsulaatti ja Teatterin tiedotuskeskuksen suomalais-venäläinen TAKO-hanke.

Kansallisteatteri, viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@kansallisteatteri.fi p. 050 540 5062

Suomen Kansallisteatteri
Läntinen Teatterikuja 1