Kansallisteatterin koko perheen esitykseen Mauri ja vähä-älypuhelin viittomakielinen tulkkaus

Tulkkaus järjestetään Mauri ja vähä-älypuhelin -näytäntöihin 26.11. ja 3.12.2016. Tulkkeina toimivat Humanistisen ammattikorkeakoulun opiskelijat.

Mauri ei enää katso lastenohjelmia, koska hänellä on suunnitelma. Hän aikoo kaivaa tunnelin Pasilasta Egyptiin. Nimittäin: Maurin paras kaveri Bashir on juuri muuttanut sinne. Äiti kertoo Maurille, ettei heillä ole rahaa Egyptin-matkaan, eikä edes uuteen älypuhelimeen, jossa olisi watsappi. Eräänä yönä Maurin vanha Konegtig-puhelin kuitenkin muuttuu sikapossuhienoksi älypuhelimeksi, jonka avulla Mauri saa yhteyden Nakuna Uusi-Bebassa asuvien halihalien heimoon. Halihalit ovat omanlaisiaan tyyppejä. Niin ovat myös Maurin vanhemmat – sademetsiä pelastava äiti ja maailman menoa pohtiva, halaileva isä – sekä Maurin luokalla oleva Chi, joka ei koskaan puhu mitään. Mutta olisiko maailmassa mitään järkeä, jos kaikki olisivat samanlaisia?

Mauri ja vähä-älypuhelin on Veera Salmen samannimiseen kirjaan pohjautuva, musiikkipitoinen lastenteatteriesitys. Se on hauska, lämmin ja viisas kertomus ystävyydestä, erilaisuudesta ja mielikuvituksen voimasta maailmassa, jota aikuisetkaan eivät aina osaa hallita.

Esitystä suositellaan yli 4-vuotiaille.

ROOLEISSA Harri Nousiainen ja Maija Ruuskanen

DRAMATISOINTI Harri Nousiainen
MUSIIKKI Maija Ruuskanen
LAVASTUS JA PUKUSUUNNITTELU Katri Rentto