Kansallisteatterin Mielensäpahoittajassa lämmin huumori saa surumielisiä sävyjä

Tuomas Kyrön suosikkiromaanin Ilosia aikoja, Mielensäpahoittaja dramatisoi ja ohjaa Kansallisteatterin Pienelle näyttämölle Mika Myllyaho. Livemusiikin siivittämän teoksen pääroolissa loistaa Vesa Vierikko. Ensi-ilta on 21. syyskuuta.

”Ilosia aikoja” on Mielensäpahoittajan lähtötervehdys. Uusimmassa tarinassa tuttu jäärä alkaa valmistautua lähdöistä suurimpaan. Arkusta Mielensäpahoittajalla on oma näkemyksensä. Lisäksi testamentti pitää kirjoittaa, ja siitä pitää tehdä hyvä ja yllättävä niin kuin Huovis-Veikon kolme parasta kirjaa. Mielensäpahoittaja ei tarvitse apua vanhuusajan suunnitelmiensa toteuttamiseen, sillä kyllä ei kukaan muu tee niin hyviä päätöksiä kuin Mielensäpahoittaja itse.

Kun Vesa Vierikon ja näyttelijäryhmän taituruus yhdistetään Tuomas Kyrön sanankäyttöön, saadaan aikaan hauska ja koskettava matka yksinäisen miehen mielenmaisemaan. Unenomainen, puhutteleva teatteriesitys kertoo vanhuudesta, hyväksymisestä ja perheyhteyden uudelleenlöytämisestä.

ROOLEISSA Tero Koponen, Ilja Peltonen, Maruska Verona ja Vesa Vierikko
MUUSIKKO Samuli Laiho