Kristian Smeds ohjaa läpimurtonäytelmänsä Kansallisteatteriin – Jääkuvia on hauraan ja hervottoman rajalla liikkuva teatterillinen perhealbumi

Kristian Smedsin käsikirjoittama ja ohjaama Jääkuvia avaa näkymän pohjoissuomalaisen suvun ihmisiin ja heidän kohtaloihinsa. Ensi-ilta nähdään Kansallisteatterin Lavaklubilla 21. huhtikuuta.

Yksinhuoltajaäiti kasvattaa lapsiaan vihan voimalla. Hukkunut poika tarkkailee maailmaa joen pohjasta. Tytär tempoilee itsensä irti äidin helmasta, mutta suuressa maailmassa ei arki armahda. Elämä on karua ja kovaa − mutta äkkiväärä ja musta huumori armahtaa kuin julma ja nopea ruoska!

Kristian Smedsin läpimurtonäytelmä Jääkuvia (1996) saa nyt kokeneen näyttelijäkaartin voimin vahvan ja värikkään tulkinnan. Kuvajaisia Lavaklubin ainutlaatuisessa teatteriympäristössä tulkitsevat Pirjo Luoma-aho, Esa-Matti Long, Petri Manninen, Rea Mauranen sekä Taisto Reimaluoto.

ENSI-ILTA LAVAKLUBILLA 21.4.2018

Lavaklubin ovet avataan Jääkuvia-näytäntöiltoina klo 20.00.

Lavaklubin ravintola on avoinna normaalisti esityksen jälkeen.

ESIINTYJÄT Pirjo Luoma-aho, Esa-Matti Long, Petri Manninen, Rea Mauranen ja Taisto Reimaluoto

OHJAUS Kristian Smeds
LAVASTUS Teemu Nurmelin ja Kristian Smeds
ÄÄNISUUNNITTELU Sanna Salmenkallio