Marika Agarth Kansallisteatterin myynti- ja markkinointipäälliköksi

Pitkään teatterialalla työskennellyt Agarth aloittaa tehtävässään huhtikuun 2019 alussa.

Marika Agarth on toiminut KOM-teatterissa tuotannollisissa ja myynnin tehtävissä 2001−2010 ja Espoon Kaupunginteatterin markkinointi- ja tiedotuspäällikkönä 2010−2019.

”Minua kiehtovat Kansallisteatterissa sen vahvat perinteet ja toisaalta se, että Kansallisteatterissa tehdään modernia näyttämötaidetta, joka puhuttelee juuri tämän ajan yleisöjä. Pidän tärkeänä sitä, että Kansallisteatteri avautuu ulospäin ja satsaa tulevaisuuden katsojiin, lapsiin ja nuoriin. Kansallisteatterin maine hyvänä työyhteisönä on tunnettu, ja olen iloinen päästessäni osaksi tätä työstään inspiroitunutta ammattilaisten joukkoa”, Agarth summaa.

Myynti-ja markkinointipäällikkö vastaa laaja-alaisesti Kansallisteatterin myynnistä ja markkinoinnista. Tehtävinä ovat muiden muassa markkinoinnin strateginen suunnittelu, kampanjoiden ja konseptien ideointi sekä asiakkuuksien ja myynnin kehittäminen sekä kymmenhenkisen tiimin esimiehenä toimiminen.

Kansallisteatteri on vuonna 1872 perustettu vanhin suomenkielinen teatteri. Kansallisteatteri on taiteellinen teatteri, jonka ohjelmistossa nähdään tuoreinta kotimaista draamaa, kiinnostavimpia ulkomaisia näytelmiä ja parhaita klassikoita. Kansallisteatterin toimintaa ohjaavia arvoja ovat taiteellisuus, keskustelevuus ja tasa-arvoisuus.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@kansallisteatteri.fi p. 050 540 5062

Valokuva (kuvaaja Lilli Pynnönen) liitteenä

Suomen Kansallisteatteri