Rakastettu näyttelijä Ismo Kallio on kuollut

Näyttelijä Ismo Kallio menehtyi pitkällisen sairauden uuvuttamana 2.2.2019. Hän oli kuollessaan 83-vuotias. Kallio näytteli Kansallisteatterissa ensi kertaa vuonna 1955 ja oli kiinnitettynä näyttelijänä vuodesta 19792002. Hänen viimeinen roolinsa Kansallisteatterissa nähtiin Anton Tšehovin Kirsikkapuistossa vuonna 2013.

Ismo Kallio oli ilmaisuvoimainen teatterinäyttelijä, joka onnistui niin vakavissa kuin koomisissakin rooleissa. Monipuolisia rooleja kertyi Prosperosta Nalle Puhiin ja Vara-Manuun. Kallio oli myös tunnettu esiintyjä televisiossa ja elokuvissa.

Ismo Kalliolle myönnettiin Ida Aalberg -mitali vuonna 1983 ja Pro Finlandia -mitali vuonna 1999.

Kallio oli sanojensa mukaan vanhanaikainen näyttelijä. Työryhmä ja sen keskinäinen luottamus olivat hänelle tärkeitä.

pääjohtaja Mika Myllyaho mika.myllyaho@kansallisteatteri.fi p. 044 593 8130
viestintäpäällikkö mia.hyvarinen@kansallisteatteri.fi p. 050 540 5062