Rakastettu näyttelijä Juha Muje on kuollut

Suru-uutisen Kansallisteatterille vahvistivat Mujeen omaiset.

Näyttelijä Juha Muje on kuollut.  Hän oli kuollessaan 69-vuotias.

Hän työskenteli Kansallisteatterissa vuodesta 1997 alkaen ja jäi eläkkeelle vuonna 2013. Hänen viimeinen roolinsa Kansallisteatterissa nähtiin Pirkko Saision ja Jussi Tuurnan teoksessa Musta Saara.

Juha Mujeen viimeiseksi teatterityöksi jäi Turun Kaupunginteatterin Katoava maa -esitys. Hän ehti mittavan uransa aikana työskennellä laajalti myös muissa teattereissa ja tehdä runsaasti mieleenpainuvia elokuvarooleja. Muje oli myös rakastettu ääninäyttelijä.

Juha Muje sai Ida Aalberg -säätiön näyttelijäpalkinnon vuonna 2007.

Hänen muistelmateoksensa Juha Muje – näyttämöllä ja kulisseissa ilmestyi vuonna 2017.

”Olemme hyvin surullisia Juha Mujeen poismenon johdosta ja otamme osaa omaisten syvään suruun. Hän oli pidetty työtoveri ja rakastettu näyttelijä”, Kansallisteatterin pääjohtaja Mika Myllyaho kommentoi.

Kansallisteatteri järjestää suruliputuksen tiistaina 11. helmikuuta.

pääjohtaja Mika Myllyaho mika.myllyaho@kansallisteatteri.fi p. 044 593 8130