Uusi forest.fi-verkkosivu avattu

Suomen Metsäyhdistuksen uusittu forest.fi-verkkosivu on avattu. Uusien sivujen tärkeimmät elementit ovat metsäalaa koskeva uutispalvelu ja metsätietopaketti. Sivuja julkaistaan englannin- ja suomenkielisinä. forest.fi-verkkosivun metsätietopaketin tarkoitus on antaa selkeä kokonaiskuva Suomen metsäalasta lyhyin tekstein ja graafisin esityksin. Metsätietopaketti toimii myös porttina muualle Suomen metsäalalle ja laajemminkin: lisätietojen etsijä ohjataan kussakin kohdassa asianmukaiseen osoitteeseen. forest.fi-verkkosivun uutispalvelun tarkoituksena on kertoa metsäalaan liittyvistä tapahtumista. Artikkelit laaditaan journalistisin periaattein: myös metsäalaa kohtaan kriittiset äänet saavat tilaa. Tavoitteena on kertoa ennen muuta niistä asioista, mistä muut tiedotusvälineet eivät kerro. Tästä johtuen suomen- ja englanninkielisen uutispalvelun sisältö ei välttämättä ole sama. Tällä erää verkkosivujen uutiset kertovat muun muassa, että - Maa- ja metsätalousministeri Juha Korkeaoja toivoo, että Greenpeacen kampanjointi ja Ylä-Lapin metsäkiistat eivät vahingoita Suomessa tehtävää vastuullista metsiensuojelutyötä - Ympäristöministeriön kansliapäällikkö Sirkka Hautojärvi sanoo, että Etelä-Suomen metsien monimuotoisuuden suojeluohjelman vapaaehtoiset keinot ovat paitsi tehokkaampia, myös nopeampia kuin perinteiset luonnonsuojelun keinot. forest.fi verkkosivu löytyy osoitteesta www.forest.fi. Verkkosivun sisällöntuotannosta vastaa Suomen Metsäyhdistys. Ystävällisin terveisin Juhani Karvonen toiminnanjohtaja Suomen Metsäyhdistys