Nettivideot kertovat elämästä MS-taudin kanssa

MS-liiton internetsivuilla www.ms-liitto.fi on julkaistu FilMS-nettivideoita, jotka käsittelevät elämää MS-taudin kanssa eri näkökulmista. MS-tauti on suomalaisten nuorten aikuisten yleisin vakava neurologinen sairaus. MS-tautiin sairastuneet suomalaiset kertovat videoilla mm. sairauteen sopeutumisesta sekä sairastumisen vaikutuksesta työhön, parisuhteeseen ja harrastuksiin. Lääkärit kertovat videoilla kuntoutuksesta ja MS-taudin lääkehoidosta. FilMS-videoiden tarkoituksena on jakaa kokemuksia sairaudesta hiljattain diagnoosin saaneille ja heidän läheisilleen, sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille sekä kaikille asiasta kiinnostuneille. Suomessa tehdään vuosittain noin 250 uutta MS-diagnoosia. MS-liiton internetsivuilla voi kokeilla myös kesäkuussa suomeksi julkaistua Mikä on multippeliskleroosi? -tietokoneanimaatiota. Animaatio havainnollistaa terveillekin, miltä MS-taudin tyypilliset oireet, kuten näköhäiriöt, vapina ja kävelyn epävarmuus tuntuvat.