Lapin Nuorison Liitto jättää tänään konkurssihakemuksen

Lapin Nuorison Liiton hallitus päätti 14.4.2016 kokouksessaan, että yhdistys haetaan konkurssiin. Konkurssihakemus jätetään tänään 28.4. Rovaniemen käräjäoikeuteen. Lapin Nuorison Liiton irtaimisto ja muu omaisuus siirtyvät konkurssipesän hallintaan.

Lapin alueen nuorisoseuratoiminta siirtyy 28.4.2016 alkaen Suomen Nuorisoseurat ry:n alaiseksi toiminnaksi. Lapin Nuorison Liiton työntekijät siirtyvät liiton työntekijöiksi. Suomen Nuorisoseurojen hallitus hyväksyi siirron 22.4.2016 pidetyssä kokouksessa. Paula Kähkönen jatkaa Lapin aluetoimiston toiminnanjohtajana. Suomen Nuorisoseurojen alaisuuteen siirtyvät Young Art -tapahtumat ja -toiminta, Luova lava -leirit ja iltapäivätoiminta.

Jutajaiset on nyt Pohjoinen Folk -päivä

Muuhun omaisuuteen kuuluu aineettomana osana mm. Jutajaiset-nimi, joten sennimisenä tapahtumaa ei voi järjestää. Sen sijaan kesällä 2016 järjestetään koko perheen Pohjoinen Folk -päivä 2.7. tanssi- ja musiikkiesitysten merkeissä Korundissa ja Lordin aukiolla.

Uusi alku

Näiden isojen muutosten keskellä Suomen Nuorisoseurojen ja Lapin Nuorison Liiton yhteinen tavoite on, että lasten ja nuorten toiminta jatkuu laadukkaana. Vaikka muusta toiminnasta joudutaankin karsimaan, nuorisoseurojen ydin nousee yhä vahvemmin esille. Lisäksi nuorisoseurayhteisö on osoittanut tukensa Lapin Nuorison Liitolle tämän kohtaamassa kriisissä ja näyttänyt, että yhdessä toimien selviämme vakavistakin vastoinkäymisistä.

Lapin Nuorison Liiton asioista tietoja antavat:
Lapin Nuorison Liiton puheenjohtaja Anitta Ylitörmänen, anitta.ylitormanen@pp.inet.fi, +358 40 761 9960

Suomen Nuorisoseuran toiminnasta, Lapin aluetoimistosta, Pohjoinen Folk -tapahtumasta sekä muista tulevista tapahtumista ja lasten leireistä tietoja antavat:
Suomen Nuorisoseurojen pääsihteeri Antti Kalliomaa, antti.kalliomaa@nuorisoseurat.fi, +358 40 547 7157
Lapin Nuorison Liiton toiminnanjohtaja Paula Kähkönen, paula.kahkonen@nuorisoseurat.fi, +358 400 530598