Lapset ja nuoret loistavat estradin tähtinä valtakunnallisessa Tanssiralli-katselmuksessa Oulussa 21.4.

Suomen Nuorisoseurat järjestää alle 16-vuotiaiden valtakunnallisen kansantanssin katselmuksen huhtikuussa Oulussa ja Lahdessa. Katselmuksen ensimmäinen osa järjestetään Oulussa lauantaina 21.4. yhteistyössä Pohjois-Pohjanmaan Nuorisoseurojen Liiton kanssa. Pohjankartanossa kahdessa konsertissa esiintyy yhteensä 15 ryhmää. Yhteensä Tanssiralliin 2018 on ilmoittautunut 49 ryhmää ja 750 lasta ja nuorta. Nuorimmat tanssijat ovat alle 6-vuotiaita kultahippulaisia ja vanhimmat 16-vuotiaita katselmuskonkareita.

Konserttiaikataulu

Konsertti 1 klo 10.30-12.15
Ralli, Hippa ja Hyrrä – Nuorisoseura Vilikas, Oulu
PikkuOttoset I ja JunioriOttoset II– Kaustisen Nuorisoseura, Kaustinen
Soihtulan Loiste – Oulaisten nuorisoseura, Oulainen
Kikatus ja Kepposet – Oulunsalon nuorisoseura, Oulu

Konsertti 2 klo 14.30-16
Saikkurat ja Säpäkkäät, Kisurat ja Kipehnet – Siepakat, Rovaniemi
PikkuOttoset II ja JunioriOttoset I – Kaustisen Nuorisoseura, Kaustinen
Monotokka II ja Jutatokka – Jutarinki, Sodankylä

Tapahtumapaikka: Pohjankartanon koulu, Leevi Madetojan katu 1, Oulu

Tanssirallista eväitä tanssijoille ja ohjaajille

Tanssirallin tarkoituksena on aktivoida ryhmiä kehittämään harrastustoimintaansa. Lisäksi tavoitteena on tanssi- ja esiintymistaitojen kehittäminen arviointiraadin antaman palautteen pohjalta. Palautteen avulla tuetaan myös ohjaajan ohjaus- ja kasvatustyötä. Tanssiralliin osallistuminen on parhaimmillaan ryhmän yhteinen kasvuprosessi, joka kestää Tanssirallista toiseen. Tanssirallin isompi sisarus on aikuisten kansantanssikatselmus Tanssimylly.

Tanssirallin toinen osa järjestetään 28.-29.4. Lahdessa.

Lisätietoja Tanssirallista:
Riia Niemelä, tanssin suunnittelija, riia.niemela@nuorisoseurat.fi, +358 44 7443939
Timo Nevanperä, Toiminnanjohtaja, Pohjois-Pohjanmaan Nuorisoseurojen Liitto, timo.nevanpera@nuorisoseurat.fi, +358 44 720 8509