Presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio VOLTTI 2017 suojelijoiksi

Lastenkulttuuritapahtuma VOLTTI 2017 on saanut arvovaltaiset suojelijat, tasavallan presidentti Sauli Niinistön ja presidentin puolison, kirjailija Jenni Haukion. VOLTTI 2017 kerää kansantanssin, teatterin ja sirkuksen nuoret harrastajat Lappeenrantaan 8.-11. kesäkuuta.

”Meille on suuri kunnia, että presidentti ja presidentin puoliso ryhtyivät Voltin suojelijoiksi”, kommentoi tapahtumasta vastaava Suomen Nuorisoseurojen toimialajohtaja Ulla Konttinen. ”Mielestäni se on osoitus siitä, miten lastenkulttuuria arvostetaan. Lasten harrastustoiminnan edistäminen on myös yksi hallituksen kärkihankkeista.

Volttia varten Suomen Nuorisoseurat, Suomen Harrastajateatteriliitto ja Suomen Nuorisosirkusliitto ovat yhdistäneet voimansa. Voltissa kohtaavat kolme alansa merkittävintä lastentapahtumaa: kansantanssitapahtuma Kalenat, nuorisosirkusfestivaali Nurtsi ja lasten teatteritapahtuma Valokeila.

”On hienoa, että Suomen itsenäisyyden juhlavuonna lähdemme tekemään teeman mukaisesti tapahtumaa yhdessä muiden lasten harrastusliittojen kanssa,” Konttinen iloitsee.

VOLTTI 2017 ohjelmassa on konsertteja, katselmuksia, tanssia, teatteria, sirkusta, karjalaista haastamista ja festaritunnelmaa. Paikalle odotetaan noin 1500 nuorta kulttuurinharrastajaa.

Lisätietoja: Ulla Konttinen, Suomen Nuorisoseurat, ulla.konttinen@nuorisoseurat.fi, +358 40 511 4877

Nuorisoseurat on Suomen merkittävin kulttuurisen nuorisotyön toimija!