Koko Suomi liikkuu Unelmien liikuntapäivänä 10.5. – mukana jo yli 1200 tapahtumaa

Keskiviikkona 10.5. liikutaan kaikkialla Suomessa. Unelmien liikuntapäivä on ainutlaatuinen liikunnan pop up -päivä, jonka tarkoituksena on saada koko maa liikkumaan. Vuosi sitten toteutettu ensimmäinen Unelmien liikuntapäivä sai huippusuosion. Tänä vuonna lisäintoa ideointiin tuo Suomen juhlavuosi, mutta päivän ydinajatus on aivan sama: jokaista innostetaan keksimään ja kokeilemaan helppoa, lähellä olevaa liikuntaa. Päivään on ilmoitettu jo yli 1200 tapahtumaa.

– Unelmien liikuntapäivän ydin on yhteisöllisyys ja yhdessä tekemisen hauskuus. Omanlaisen unelmatapahtuman voi toteuttaa kevyestikin kuka tahansa - paikallinen yhdistys, yritys, urheiluseura, työporukka tai yksityishenkilö. Unelmien liikuntapäivänä on lupa kokeilla ihan uusia juttuja ja kutsua muut mukaan tutustumaan omaan liikuntamuotoonsa, kiteyttää Matleena Livson Olympiakomiteasta.

Kaikki tapahtumat karttapalvelussa

Kaikki tapahtumat löytyvät osoitteesta www.unelmienliikuntapäivä.fi. Karttapalvelun avulla voit etsiä sinua lähellä olevat mielenkiintoisimmat tapahtumat, niiden katuosoitteet ja kellonajat. Nyt kartalta löytyvät esimerkiksi pyöräilevä työmatkabussi Helsingissä, Mansen aarrejahti Tampereella, miekkailun, taidon, soudun, asahin tai karaten lajikokeiluja, leikkipuistohulinat, vaunullisten ulkotreeni tai höntsäpesis. Suurimmilta paikkakunnilta tapahtumia löytyy eniten, mutta myös pienemmät kunnat ovat lähteneet hienosti mukaan.

www.unelmienliikuntapäivä.fi     #unelmienliikuntapäivä

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Unelmien liikuntapäivä on osa YK:n terveysjärjestö WHO:n Move for Health päivää. Vuonna 2017 päivän koordinoijana toimii Suomen Olympiakomitea. Päivä on osa isompaa unelmaa, Liikkumisen unelmavuotta, ja se kuuluu Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaan.

Matleena Livson, erityisasiantuntija, Suomen Olympiakomitea,  matleena.livson@olympiakomitea.fi, puh. 040 770 2924
Anna Iso-Ahola, vastaava tuottaja, viestintä Suomi 100 kokonaisuus, anna.iso-ahola@olympiakomitea.fi,  puh. 0400 269 294
Tuula Paataja, viestintäpäällikkö, Suomen Olympiakomitea
tuula.paataja@olympiakomitea.fi, puh. 040 5210000