Suomen Olympiajoukkue hakee menestystä yhdessä Oivaunen kanssa

Olympiajoukkueen ja Oivaunen yhteistyö jatkuu kohti Pyeongchangin Olympialaisia 2018.

Unilääkäri, dosentti Henri Tuomilehdon johdolla toteutettu yhteistyö käynnistyi Rion Olympiajoukkueen kanssa. Urheilijoilta saadun positiivisen palautteen perusteella yhteistyötä kehitetään eteenpäin matkalla tulevien vuosien arvokisoihin. Tuomilehto muistuttaa, että palautuminen on menestyksen kulmakivi ja taito, jota voi harjoitella ja oppia.

- Hyvä uni ja palautuminen mahdollistavat hyvän vireystilan jokaiseen päivään ja harjoitukseen. Yksilöllisiä eroja niin urheilijoiden kuin muidenkin ihmisten välillä on paljonkin. Hyvät nukkujat palautuvat paremmin, sanoo Tuomilehto.

- Laadukas päivä syntyy taidosta palautua ja sitä taitoa voi kehittää systemaattisella valmennuksella aivan kuten muitakin ominaisuuksia, joita urheilijoilla on. Olen kohdannut ja valmentanut yli 500 suomalaista huippu-urheilijaa. Seuraavaksi valmennettaviini kuuluu muun muassa vuoden 2018 talvikisoihin valmistautuva joukkue, Tuomilehto jatkaa.

Oivauni tarjoaa ainutlaatuisen univalmennusmetodin, joka perustuu vankkaan lääketieteelliseen näyttöön. Valmennuspalvelun avulla saadaan kartoitettua yksilön tilanne nukkumiseen ja palautumiseen liittyen. Palvelu auttaa myös tunnistamaan mahdollisia haasteita nukkumisessa ja toimii samalla systemaattisena valmennusoppaana ja seurantavälineenä matkalla kohti parempaa palautumista ja suorituskykyä.  Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikön johtaja Mika Kojonkoski kiittelee yhteistyötä, jonka avulla nukkumisen ja palautumisen merkitystä on päästy edistämään olympiajoukkueen sisällä.

- Tavoitteena on nostaa harjoitteluprosessien laatua, jossa palautuminen on yksi tärkeimmistä asioista.  Maailman huipulle päästään kovalla, määrätietoisella ja laadukkaalla harjoittelulla. Laatua pyritään nostamaan mm yhteistyöllä huippuosaajien kanssa. Oivauni-klinikan ja olympiajoukkueen välillä on kyse juuri tästä, Kojonkoski toteaa.

Oivauni Oy, Henri Tuomilehto, henri.tuomilehto@oivauni.fi, 040 5945068, http://www.oivauni.fi/

Suomen Olympiakomitea, Ville Köngäs, ville.kongas@noc.fi , 040 661 0769