Atkos, Mailer ja Ykköslogistiikka yhdistävät voimansa

Lehdistötiedote 20.11.2003 julkisuuteen klo 14.00 Atkos, Mailer ja Ykköslogistiikka yhdistävät voimansa Atkos Oy on ostanut Mailer Oy:n ja Ykköslogistiikka Oy:n liiketoiminnot Salomaa Yhtiöt Oy:ltä. Kauppa tuo Atkokselle noin 10 miljoonan euron vuotuisen liikevaihdon. Yhdistymisen myötä Atkoksen asema suoramarkkinointipalvelujen toteuttajana vahvistuu. Erityisesti B-to-B -osaaminen, yritysosoitteiden hallintaan ja materiaalilogistiikkaan liittyvä osaaminen vahvistuvat. Kaupan myötä Atkos pystyy tarjoamaan asiakkailleen kattavat palvelut sekä kuluttaja- että yrityskampanjoihin. Toissapäivänä allekirjoitettu kauppa tulee voimaan 1.1.2004. Tuolloin myös Mailer Oy:n ja Ykköslogistiikka Oy:n henkilöstö siirtyy Atkos Oy:n palvelukseen. Atkos Oy tarjoaa suoramainonnan, dokumenttienhallinnan, tulostuksen ja operaattoripalvelut yrityksille ja yhteisöille. Sen liikevaihto on noin 73 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 580. Atkos kuuluu Suomen Posti -konsernin Sähköinen viestinvälitys -liiketoimintaryhmään. Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa liiketoimintaryhmän palveluita tarjoaa Capella Group AB ja Saksassa Capella GmbH. Liiketoimintaryhmään kuuluvat myös osakkuusyhtiöt Virossa ja Latviassa. Mailer Oy tarjoaa yrityksille ja yhteisöille suoramarkkinointipalveluita, jotka liittyvät kohderyhmiin, yritysten osoitetietojen käsittelyyn ja tulostukseen, postitus- ja materiaalipalveluihin sekä palautteenkäsittelyyn. Yhtiön liikevaihto on noin 8 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 120. Ykköslogistiikka Oy on erikoistunut markkinointimateriaalien tilausten käsittelyyn sekä palaute- ja lähetyspalveluihin. Yhtiön liikevaihto on noin 2 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 28. LISÄTIETOJA: toimitusjohtaja Vuokko Skyttä, Atkos Oy, puh. 040 501 8675, vuokko.skytta@atkos.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/20/20031120BIT00330/wkr0002.pdf