HKKK:n rehtori Eero Kasanen Postin hallitukseen

HKKK:n rehtori Eero Kasanen Postin hallitukseen Suomen Posti Oyj:n yhtiökokous valitsi tänään hallituksen uusiksi jäseniksi Helsingin kauppakorkeakoulun rehtori Eero Kasasen ja henkilöstön edustajana pääluottamusmies Mirja Sandbergin Postin Toimihenkilöliitto PVL:stä. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa kauppaneuvos Matti Elovaara ja varapuheenjohtajaksi valittiin Eero Kasanen. Kasanen tulee seuraamaan Matti Elovaaraa hallituksen puheenjohtajana tämän jäädessä pois hallituksesta vuoden 2004 lopussa yhtiöjärjestykseen sisältyvän ikäpykälän johdosta. Hallituksen jäseninä jatkavat ylijohtaja Samuli Haapasalo Liikenne- ja viestintäministeriöstä, hallituksen puheenjohtaja Erkki Helaniemi Alexander Corporate Finance Oy:stä, yrityssuunnittelu- ja tietohallintojohtaja Mikko Kosonen Nokia Oyj:stä ja kauppaneuvos Soili Suonoja. Toisena henkilöstön edustajana hallituksessa jatkaa pääluottamusmies Antero Palmolahti Postiliitosta. Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa kansanedustaja Antero Kekkonen (sd) ja varapuheenjohtajana kansanedustaja Leena Harkimo (kok). Uusina jäseninä hallintoneuvostoon valittiin kansanedustajan avustaja Sirpa Hertell (vihr), kansanedustaja Bjarne Kallis (kd), kansanedustaja Pertti Salovaara (kesk) sekä toiminnanjohtaja Anu Vehviläinen (kesk), joka valittiin hallintoneuvostosta eroa pyytäneen kansanedustaja Maija-Liisa Lindqvistin (kesk) tilalle. Yhtiökokous päätti yhteensä 20 miljoonan euron osingon jakamisesta vuodelta 2003 Suomen valtiolle. LISÄTIETOJA: Konsernijohtaja Jukka Alho, puh. 020 451 5600, jukka.alho@posti.fi Hallituksen sihteeri Pekka Leskinen, puh. 020 451 5007, pekka.leskinen@posti.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/06/20040406BIT00390/wkr0001.pdf