Joulu leimaa Postimerkkimessut

Joulu leimaa Postimerkkimessut Tänä vuonna kahdeksatta kertaa järjestettävät koko perheen postimerkkimessut järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 31.10.- 2.11.2003. Tämän vuoden joulupostimerkit ilmestyvät ja ensipäiväleimataan messuilla perjantaina 31. lokakuuta. Tuolloin paikalla on myös merkkien suunnittelija Virpi Pekkala. Kullakin messupäivällä on myös oma erikoisleimansa: 31.10. kirjekyyhky, 1.11. sydäntä pitelevä hiiri ja 2.11. tonttupariskunta. Messuilla esittäytyvät ja myyvät tuotteitaan useimmat Pohjoismaiden ja Baltian Postit, monet postimerkkiliikkeet ja Suomen Posti Oyj:n Postimerkkikeskuksen yhteistyökumppanit. Jokaisen kävijän kannattaa osallistua J. Pertti Hyytiäisen opastetulle näyttelykierrokselle ja syventyä asiantuntijan avulla huomattaviin postimerkkikokoelmiin. Näytteillä on myös muun muassa presidentti Tarja Halosen kokoelma. Lapset toivotetaan tervetulleiksi tutustumaan Joulupukkiin ja Muumipeikkoon sekä viihtymään Nukketeatteri Vihreän Omenan esityksissä. Suomen Postin osastolla voi tavata valokuvaaja Juha Kärkkäisen, joka voitti Vuoden Huippu 2003 tittelin Postin sisäisessä kykykilpailussa. Messuvieraat voivat ottaa oman postimerkkiaarteensa mukaan sunnuntaina ja antaa sen Kaj Hellmanin ilmaiseen arviointiin. Luvassa on paljon mielenkiintoista kuultavaa ja nähtävää lämpimissä joulunalustunnelmissa postimerkin ystäville. Tilaisuuden järjestää Suomen Posti Oyj, Postimerkkikeskus. Messuille on vapaa sisäänpääsy. Messuaikataulu Perjantai 31.10. avoinna klo 11.00 - 18.00 11.15 - 11.30 Tervetuliaissanat Postimerkkikeskuksen johtaja Markku Penttinen 11.30 - 12.00 Vuoden filatelistin julkistaminen, kamarineuvos Kari Rahiala 12.00 - 14.00 Postimerkkitaiteilija Virpi Pekkala signeeraa 14.00 - 14.30 Opastettu kierros 16.30 - 17.00 Opastettu kierros Lauantai 1.11. avoinna klo 10.00 - 17.00 11.00 - 11.30 Opastettu kierros 12.00 - 13.00 Nukketeatteri Vihreä Omena: Kettujuttu 13.30 - 14.00 Opastettu kierros 15.00 - 16.00 Nukketeatteri Vihreä Omena: Kettujuttu Sunnuntai 2.11. avoinna klo 10.00 - 17.00 11.00 - 12.00 Postimerkkiarviointi, Kaj Hellman 13.00 - 13.30 Opastettu kierros 14.00 - 15.00 Nukketeatteri Vihreä Omena: Kettujuttu 15.00 - 15.30 Opastettu kierros Messupaikka: Helsingin Messukeskus, halli 4 Liikenneyhteydet: Raitiovaunut 7A ja 7B, bussit 17 ja 69 sekä kaikki VR:n lähijunat Lisätietoja: markkinointipäällikkö Pirkko Pihlajaranta, p. 020 451 5532 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00230/wkr0001.pdf