Kilpailuvirasto hyväksyi Postin Leijonajakelu-kaupan

Kilpailuvirasto hyväksyi Postin Leijonajakelu-kaupan Kilpailuvirasto ilmoitti tänään hyväksyvänsä 23.4.2003 solmitun yrityskaupan, jossa Suomen Posti Oyj hankki Sanoma Osakeyhtiöltä Uudenmaan alueella toimivan varhaisjakeluyhtiö Leijonajakelu Oy:n jakeluliiketoiminnan. Kauppa tulee voimaan 1.9.2003 ja se vahvistaa Postin mahdollisuuksia hoitaa ja kehittää jakelutoimintaa koko Suomessa myös kirjevolyymien muuttuessa tulevaisuudessa. Kaupan hyväksyminen edellytti kaupan osapuolten Kilpailuvirastolle antamaa ehto- ja sitoumuspakettia. Sekä Postille että Sanoma Osakeyhtiölle on erityisen tärkeää turvata tasokkaan aamujakelun jatkuminen. Postin ja lehtitalojen tavoitteena on lisäksi varmistaa kustannustehokas jakelutoiminta, jonka avulla lehtien hinnat voidaan pitää maltillisella tasolla. Leijonajakelu jatkaa kaupan jälkeen itsenäisenä, Postin 100-%:sti omistamana tytäryhtiönä. Leijonajakelun liikevaihto vuonna 2002 oli 69,7 miljoonaa euroa, josta Postille siirtyy kaupassa noin 50 miljoonaa euroa. Leijonajakelussa työskentelee 1 800 lehdenjakajaa, jotka jatkavat Postin palveluksessa ns. vanhoina työntekijöinä. Leijonajakelun toimitusjohtajana jatkaa Ismo Heikkonen. LISÄTIETOJA: johtaja Juha Salovaara, Viestinvälitys, puh. 020 451 4647, juha.salovaara@posti.fi [REMOVED GRAPHICS] ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/22/20030822BIT00170/wkr0002.pdf