Lever Fabergén varastointipalvelut Postille

TIEDOTE 1 26.1.2004 Lever Fabergén varastointipalvelut Postille Suomen Unilever Oy, Lever Fabergé on valinnut Suomen Posti Oyj:n varastointipalvelujensa tuottajaksi. Logistiikkasopimus koskee Lever Fabergén pesu- ja puhdistusaineiden sekä henkilökohtaisen hygienian hoitoon tarkoitettujen tuotteiden varastointia. Lever Fabergén keskusvarasto siirtyy 1.12.2004 alkaen Vantaalle, Postin logistiikkakeskuksen yhteydessä olevaan palveluvarastoon. Käynnistymässä olevan laajennusrakentamisen jälkeen Postilla on Vantaan Logistiikkakeskuksen kiinteistössään 40.000 neliötä varastointitilaa. Logistiikkaoperaattorin valintaan vaikutti mm. Postin panostus sähköisten liittymien rakentamiseen ja valmiudet vastata Lever Fabergén muuttuviin logistiikkavaatimuksiin jatkossa. Varasto- ja terminaalipalvelut on yksi Postin strategisista kasvualueista. LISÄTIETOJA Johtaja Harri Pänkäläinen, Suomen Posti Oyj, puh. 020 451 7528 Posti Logistiikka on Suomen kattavin logistiikkaoperaattori. Toiminnanpai nopiste on logistiikan kokonaisratkaisuissa, joiden toteuttamiseen tarvittavat sähköiset ja fyysiset palvelut on yhdistetty valmiiksi toimiviksi kokonaisuuksiksi. Posti tarjoaa asiakkailleen kattavat palvelut koko tilaustoimitusketjuun sekä Suomessa että lähialueilla, erityisesti Baltian maissa ja Venäjällä. Posti-konsernin liikevaihto vuonna 2002 oli 1 112 miljoonaa euroa, josta Posti Logistiikan liikevaihto oli 230 miljoonaa euroa. Lever Fabergé on kodin pesu- ja puhdistusainetuotteiden markkinajohtaja Suomessa. Yksi Lever Fabergén vahvimmista tuotemerkeistä on OMO, joka on ollut Suomen markkinoilla jo yli 40 vuotta. Henkilökohtaisen hygienian tuotteita ovat markkinoiden johtavat tuotemerkit, kuten Pepsodent ja Rexona. Lever Fabergé on osa Suomen Unileveriä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/26/20040126BIT00260/wkr0001.pdf