Muuttoilmoitukset helposti nyt myös verkossa

Postin verkkopalvelu uudistui Muuttoilmoitukset helposti nyt myös verkossa Yksityishenkilöt voivat nyt tehdä muuttoilmoituksensa entistä helpommin myös internetissä. Postin uudistuneessa verkkopalvelussa osoitteessa www.posti.fi tehty sähköinen ilmoitus välittyy Postille ja maistraattiin tai valinnan mukaan vain toiselle. Aiemmin sähköinen ilmoitus oli mahdollinen vain sähköistä henkilökorttia käyttämällä. Sähköisen muuttoilmoituksen voi tehdä jokainen, jolla on tunnukset Postin Netposti-palveluun. Tunnukset saa maksutta Postin internet- sivuilta tai postista. Rekisteröityminen Netpostiin onnistuu myös suoraan yleisimpien verkkopankkien tunnuksilla. Postin verkkopalvelussa voi tehdä myös esimerkiksi lomaosoitteenmuutokset tai jakelunkeskeytyksen sekä hoitaa niihin liittyvät maksut verkkopankkien kautta. Verkkopalvelun lisäksi muuttoilmoituksen voi edelleen tehdä soittamalla Postin ja väestökirjahallinnon yhteiseen muuttopuhelimeen 0203 456 456 (ruotsiksi 0203 457 457). Ilmoituksen voi jättää myös kirjallisesti lähimpään postiin tai maistraattiin. Sähköinen muuttoilmoituspalvelu on osa Postin täysin uudistuneita internet-sivuja. Postin uudessa verkkopalvelussa on ennen kaikkea panostettu selkeyteen ja käytettävyyteen. Yhtenäinen ja selkeä sivurakenne helpottaa sivuilla liikkumista. Postin tuotteet ja palvelut on ryhmitelty erilaisten asiakastarpeiden mukaan ja tietoa voi hakea myös uuden tehokkaan hakukoneen avulla. Lähetysten seuranta ja muut hakupalvelut, esimerkiksi postinumeroluettelo ja postien yhteystiedot, löytyvät nyt entistäkin helpommin. Postin verkkopalvelu-uudistus parantaa merkittävästi myös ruotsinkielisten asiakkaidemme palvelua. Syksyllä avattavat uudet ruotsinkieliset verkkosivut laajenevat huomattavasti ja vastaavat sisällöltään täysin suomenkielistä palvelua. Samalla käyttöliittymä yhtenäistetään uuden ilmeen mukaiseksi. Myös englanninkieliset sivut uudistetaan. LISÄTIETOJA: tuotepäällikkö Pauli Mannikainen, puh. 020 451 4681, pauli.mannikainen@posti.fi (muuttoilmoitus) johtaja Anna-Maija Sorvoja, puh. 020 451 7978, anna-maija.sorvoja@posti.fi (verkkopalvelu-uudistus) ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/05/20030605BIT00750/wkr0002.pdf