• Suomen Posti/

LEHDISTÖTIEDOTE Julkaisuvapaa 16.1.2004 klo 14.00 Pirkanmaan ja Satakunnan sairaanhoitopiireille aluetietojärjestelmäpalvelu - Atkos toimittaa järjestelmään asiakastiedon hallintapalvelun Pirkanmaan ja Satakunnan sairaanhoitopiirit hankkivat aluetietojärjestelmän kokonaispalveluna Fujitsu Services Oy:ltä ja Atkos Oy:ltä. Aluetietojärjestelmäpalvelut tukevat sairaanhoitopiirin ja sen kuntien eri yksiköiden välisten palveluverkkojen ja -ketjujen kehittymistä. Palvelut edistävät eri alojen ammattilaisten välistä yhteistyötä ja yhdistävät sähköiset asiointiprosessit saumattomaksi palveluketjuksi. Atkoksen hallintapalvelulla yhdistetään eri organisaatioiden tietojärjestelmät niin, että asiakkaan palveluun osallistuvilla ammattilaisilla on hoidon aikana käytettävissään kaikki häntä koskeva tieto. Tieto välitetään vain asiakkaan luvalla ja tiedot kulkevat turvallisesti esimerkiksi sairaalan, terveyskeskuksen ja kotihoidon välillä. Näin päällekkäiset tutkimukset vähenevät ja asiakkaiden hoidon saanti nopeutuu. Atkoksen palvelu varmistaa, että tietojen käyttäjillä on siihen tarvittava valtuutus. Palvelun suojatut yhteydet takaavat tietoturvan internetissä tapahtuvassa tietojen katselussa. Fujitsun ja Atkoksen yhdessä toteuttama aluetietopalvelu on markkinoiden ainoa konseptoitu heti käyttöönotettava kokonaispalvelu, joka yhdistää eri tietojärjestelmät standardirajapinnoin. Tämä tekee palveluun liittymisen helpoksi ja mahdollistaa siten sairaanhoitopiirien toiminnan tehostamisen. Lisätietoja: Business Manager Kirsti-Liisa Orasmaa, Atkos Oy, puh. 040 847 6279, kirsti-liisa.orasmaa@atkos.com Atkos Oy tarjoaa suoramainonta-, dokumenttienhallinta- sekä tulostus- ja operaattoripalveluita yrityksille ja yhteisöille. Julkishallinnon organisaatioille ja niiden yhteenliittymille Atkos tuottaa sähköisiä palveluita, jotka tukevat asiakkaiden toimintamallien uudistamista ja tehostamista. Atkoksen liikevaihto on noin 83 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 700. Atkos Oy kuuluu Suomen Posti -konsernin Sähköinen viestinvälitys -liiketoimintaryhmään. Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa liiketoimintaryhmän palveluita tarjoaa Capella Group AB ja Saksassa Capella GmbH. Liiketoimintaryhmään kuuluvat myös osakkuusyhtiöt Virossa ja Latviassa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/16/20040116BIT00290/wkr0001.pdf