Posti ja HUS yhteistyöhön - HUS sähköistää palkkalaskelmansa

Posti ja HUS yhteistyöhön HUS sähköistää palkkalaskelmansa Suomen Posti Oyj ja Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä (HUS) ovat sopineet Postin Multikirje-palveluratkaisun käyttöönotosta. Sen ansiosta HUS:n henkilöstö pystyy vastaanottamaan palkkalaskelmansa sähköisesti internetin kautta. Palkkalaskelmat saapuvat työntekijän omaan sähköiseen postilaatikkoon, jonne tulleita kirjeitä pääsee lukemaan osoitteessa www.posti.fi/netposti. Palkkalaskelma on tietokoneen ruudulla aivan samansisältöinen kuin paperilla. Mukana on aina myös palkkatodistus. Molemmat voi tarvittaessa tulostaa paperille. HUS:in piirissä jaetaan kuukausittain noin 30 000 ansioerittelyä vajaalle 20 000 työntekijälle. "Multikirje-palvelun ansiosta HUS pääsee e-kirjeiden postituksen vähentyessä huomattaviin säästöihin", kertoo HUS:n palvelujohtaja Jouko Virtanen. "Säästö kumuloituu sitä mukaa, kun työntekijät ottavat sähköisen palkkalaskelman käyttöönsä." Multikirje on Postin tarjoama palvelu, jota yritykset käyttävät palkkalaskelmien, laskujen, tiedotteiden ja muiden henkilökohtaisten viestien lähettämiseen. Aineisto toimitetaan Postiin sähköisesti. Vastaanottaja puolestaan valitsee, jaetaanko yritysten lähettämät kirjeet fyysisesti kotiosoitteeseen vai vastaanottaako hän ne internetin kautta sähköiseen postilaatikkoonsa, Netpostiin. Fyysisen ja sähköisen kirjeen yhdistäminen kuluttajaystävällisesti on mahdollista Postin osoitetietojärjestelmän ja maankattavan jakeluverkon ansiosta. Netpostin käyttäjäksi voi rekisteröityä kuka tahansa 15 vuotta täyttänyt henkilö, jolla on suomalainen henkilötunnus. Palvelu on vastaanottajille maksuton. Palvelu sopii kuluttajille, jotka haluavat turvallisen asiointikanavan ja mahdollisuuden vastaanottaa henkilökohtaista postia sähköisesti. Esimerkiksi sähköisesti tulevat laskut voi ohjata suoraan omaan verkkopankkiin maksettaviksi, jolloin tili- ja viitenumeroiden näppäily jää pois. Palvelussa on myös saapuneiden kirjeiden arkistointimahdollisuus. LISÄTIETOJA: tuotepäällikkö Kati Rosendahl, puh. 0205 388 747, kati.rosendahl@atkos.com palvelujohtaja Jouko Virtanen, HUS, puh. (09) 4717 1300, jouko.virtanen@hus.fi Suomen Posti Oyj on viestinvälityksen ja logistiikan johtava yritys Suomessa. Konserni palvelee yrityksiä, yksityisasiakkaita ja yhteisöjä kaikkialla Suomessa sekä hoitaa kansainvälisiä yhteyksiä yli 200 maahan. Vahvaa kasvua Posti hakee muun muassa yrityslogistiikasta ja sähköisestä viestinvälityksestä. Posti-konsernin liikevaihto vuonna 2002 oli 1112 miljoonaa euroa. Henkilöstöä konsernissa on noin 23 000. Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymän (HUS) tehtävänä on tuottaa sen jäsenkuntien järjestämisvastuuseen kuuluvia erikoissairaanhoidon palveluja ja huolehtia yliopistolliselle sairaanhoitopiirille säädetyistä muista tehtävistä. Lakisääteisten tehtäviensä lisäksi sairaanhoitopiiri voi tuottaa terveydenhuollon palveluja myös muille kuin kunnille tai kuntayhtymille. [REMOVED GRAPHICS] ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031111BIT00010/wkr0001.pdf