Posti ja Kuopion kaupunki sopimukseen hankintatoimen viestinvälityksestä

Posti ja Kuopion kaupunki sopimukseen hankintatoimen viestinvälityksestä Suomen Posti Oyj ja Kuopion kaupunki ovat sopineet seudullisen hankintatoimen sähköisestä sanomanvälityspalvelusta. Sopimus on laajuudessaan valtakunnallisesti ainutlaatuinen; se koskee Kuopion kaupungin lisäksi kuutta kuntaa ja merkittävää osaa alueen koulutusta ja terveydenhuoltoa. Käyttöön otettava järjestelmä helpottaa alueen hankintoja. Tiedonkulku selkeytyy ja nopeutuu kun osapuolten välillä on omia helppokäyttöisiä kanavia hankintojen ja niihin liittyvien sähköisten viestien lähettämiseen ja vastaanottamiseen. Solmittu sopimus on myös osa Kuopion kaupungin tavoitetta siirtyä käyttämään yhä laajemmin sähköistä laskutusta. Postille ja Posti-konserniin kuuluvalle viestintä- ja markkinointiratkaisuja tarjoavalle Atkos Oy:lle kyse on merkittävästä lisäaskeleesta tietovirtojen hoitajana. Atkos suunnittelee ja toteuttaa yhteistyössä Kuopion kaupungin kanssa sanomanvälityspalvelun, jonka kautta tilaajan ja toimittajan hankintalogistiikan tiedot välitetään sähköisesti. Operaattorina Atkos huolehtii näiden tietojen muuntamisesta ja siirtämisestä osapuolten tietojärjestelmien välillä. Projekti tuottaa valmiudet palvelun laajentamiseen koskemaan koko Kuopion seudullista hankintatointa. Vuoden 2003 aikana tehdään esiselvitys sekä projekti, jossa luodaan mallit, tavat toimia ja hankitaan tietoa järjestelmän käyttöönottoa varten. Vuonna 2004 palveluun liitetään hankintatoimen yksiköitä ja tavarantoimittajia. Kuopion seudun hankintatoimeen kuuluvat Kuopion kaupunki, Karttulan, Maaningan, Siilinjärven, Tervon, Vehmersalmen sekä Vesannon kunnat. Lisäksi mukana ovat Pohjois-Savon ammatillisen koulutuksen kuntayhtymä, Pohjois-Savon ammatillisen korkeakoulutuksen kuntayhtymä, Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin kuntayhtymä, Siilinjärven ja Maaningan terveydenhuollon kuntayhtymä, Sisä-Savon terveydenhuollon kuntayhtymä sekä kunnallinen vaatehuoltoyritys Sakupe Oy. Suomen Posti Oyj on viestinvälityksen ja logistiikan johtava yritys Suomessa. Konserni palvelee yrityksiä, yksityisasiakkaita ja yhteisöjä kaikkialla Suomessa sekä hoitaa kansainvälisiä yhteyksiä yli 200 maahan. Vahvaa kasvua Posti hakee muun muassa yrityslogistiikasta ja sähköisestä viestinvälityksestä. Posti-konsernin liikevaihto vuonna 2001 oli 1.046 miljoonaa euroa . Henkilöstöä konsernissa on noin 23.000. Posti-konserniin kuuluva Atkos Oy tytäryhtiöineen on johtava suoraviestinnän, laskutukseen ja tiliotteisiin sekä suoramarkkinointiin liittyvien kokonaisratkaisujen tuottaja Suomessa. Perinteisen paperimuotoisen viestinnän lisäksi Atkos Oy on panostanut voimakkaasti sähköisen- ja hybridiviestinnän palveluiden kehittämiseen. Atkoksella on toimintaa Helsingissä, Vantaalla, Turussa, Oulussa, Kuopiossa ja Vaajakoskella. Yhtiön budjetoitu liikevaihto vuodelle 2003 on 79 M€ ja henkilöstön määrä 650. Lisätietoja antavat: · myyntipäällikkö Eeva Majavirta, puh. 020 45 22157 · myyntipäällikkö Kyösti Klemetti, Atkos Oy, puh. 020 538 593 · projektipäällikkö Pekka Pitkänen, Kuopion kaupunki, puh. 050 354 3747 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/19/20030219BIT00670/wkr0002.pdf