Posti kampanjoi oikeiden osoitteiden käyttämisestä

Täydellinen osoitetieto varmistaa sujuvan postinkulun Posti kampanjoi oikeiden osoitteiden käyttämisestä Suomen Posti Oyj käynnistää elokuussa Osoitteet laatikoihin -kampanjan. Kampanjan tavoitteena on muistuttaa postinsaajia oikeiden osoitetietojen merkityksestä postilaatikoissa ja -lähetyksissä. Kohderyhmänä ovat noin 250 000 postinsaajataloutta haja-asutus- ja omakotialueilla eri puolilla maata. Kampanjakirje jaetaan talouksiin, joiden postilaatikossa osoitetiedot ovat puutteelliset. Sujuva postinjakelu perustuu täsmällisiin ja täydellisiin osoitetietoihin. Postia lajitellaan ja käsitellään useita kertoja ennen lähetysten jakelua vastaanottajille. Posti jaetaan ensisijaisesti lähetyksessä olevan osoitteen perusteella, joten täsmällisten osoitetietojen merkitys postilähetyksissä ja - laatikoissa korostuu. Myös postinsaajien nimitiedot postilaatikoissa helpottavat jakajan työtä. Kampanjakirjeessä asiakkaille kerrotaan täsmällisten osoitetietojen tärkeydestä. Kirjeen mukana toimitetaan valmis asiakkaan katuosoitteella varustettu tarra, jonka postinsaaja voi kiinnittää postilaatikkoonsa. Kirjeessä on myös kortteja, joilla postinsaaja voi maksutta ilmoittaa täsmällisen osoitteensa puutteellista tai väärää osoitetta käyttäville lähettäjille. Posti kokeili kampanjan toimivuutta toukokuussa Orivedellä. Siellä kirje jaettiin noin 3 000 kotitalouteen. Posti sai kokeilusta asiakkailta runsaasti myönteistä palautetta ja osoitetarrat kiinnitettiin yli 1 500 postilaatikkoon. Lisätietoa oikean osoitteen merkitsemisestä lähetyksiin saa Postin verkkopalvelusta www.posti.fi sekä asiakaspalvelusta 0200 71000 (ma-pe 8- 20, la 9-14, pvm/mpm). Posti kuljettaa ja jakaa jokaisena työpäivänä noin 10 miljoonaa lähetystä. Vuonna 2003 lähetyksiä oli yhteensä noin 2,6 miljardia. LISÄTIETOJA: erikoissuunnittelija Lasse Yläneva, puh. 020 451 7793, lasse.ylaneva@posti.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/11/20040811BIT00140/wkr0001.pdf