Posti-konsernin myyntiin ja markkinointiin uusi organisaatio

Posti-konsernin myyntiin ja markkinointiin uusi organisaatio Suomen Posti -konsernin myyntiä ja markkinointia on organisoitu uudelleen. Muutoksessa toteutuvat konsernissa rakenteilla olleen asiakkuudenhallinnan toimintamallit käytännössä ja sillä vahvistetaan Postin brandistrategiaa. Taustalla ovat lisäksi järjestelyt konsernirakenteessa ja sisäisessä työnjaossa. Muun muassa Postin strategisiin kasvualueisiin kuuluva sähköisen viestinvälityksen kotimaan liiketoiminta on keskitetty konserniyhtiö Atkokseen, jonka palvelutarjonta kytkeytyy entistä kiinteämmin osaksi Postin koko tavoittamisen ratkaisujen palettia. Uudelleenorganisointiin liittyen on tehty seuraavat nimitykset. Posti-konsernin suurasiakkuuksista vastaa johtaja Esa Raippalinna. Asiakkuusjohtajina jatkavat Maija-Sisko Vuorivirta, Erkki Fagerholm, Marita Hämeenoja ja Päivi Hietanen. Myyntijohtajiksi on nimitetty Jari Asunmaa, Anders Falck, Lassi Kinnari ja Risto Värttö. Konsernin yritys- ja henkilöasiakkuuksista vastaa johtaja Risto Savikko. Myyntijohtajiksi tähän asiakkuusyksikköön on nimitetty Jyrki Latva ja Hannu Lehtinen. Alueellisen myynnin vastaava on aluemyyntijohtaja Reijo Maalehto. Contact Center -toimintojen ja kanavan yksikönjohtajaksi on nimitetty Esa Kling. Konsernin asiakkuudenhallinnasta ja markkinoinnista vastaavaksi johtajaksi on nimitetty johtaja Riitta Vuorenmaa. Yksikköön on nimitetty asiakkuudenhallintajohtajaksi Leif Wikman, palvelujohtajaksi Pasi Ailio, henkilöstöjohtajaksi Timo Paasonen ja Brand Manageriksi Hannele Meller. Postin toimipaikkojen johtajaksi on nimitetty Raimo Anttonen. Postin omien toimipaikkojen ketjujohtajana on Juha Heikura ja ulkoistettujen toimipaikkojen ketjujohtaja Armi Marttila. Johtajat Esa Raippalinna, Risto Savikko, Riitta Vuorenmaa ja Raimo Anttonen raportoivat toimitusjohtaja Jukka Alholle ja ovat Postin johtoryhmässä. Postin kolmelle liiketoiminta-alueelle on uudelleenorganisointiin liittyen nimetty viestinvälitykseen myynti- ja markkinointijohtajaksi Ritva Kamunen, jakelutuotteiden myyntipäälliköksi Jouni Lehikoinen. Viestinvälityksen tavoittamisen ratkaisuissa alueellisista palvelukokonaisuuksista vastaavaksi myyntijohtajaksi on nimitetty Harri Nummenpää ja kansainvälisistä ratkaisuista vastaavaksi kehitysjohtajaksi Markku Mäkitalo. Sähköisen viestinvälityksen myynti- ja markkinointijohtajaksi on nimitetty Jyrki Vartiainen konserniyhtiö Atkokseen. Logistiikan liiketoiminta-alueella myyntijohtajaksi on nimitetty Juha Vuoripelto, markkinointijohtajana on Margit Lindholm. LISÄTIETIETOJA: toimitusjohtaja Jukka Alho, puh 020 451 5600 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00480/wkr0002.pdf