Posti kulkee toistaiseksi myös sota-alueelle

Posti kulkee toistaiseksi myös sota-alueelle Irakin sota ei ole toistaiseksi vaikuttanut merkittävästi Suomen Postin kansainvälisiin postiyhteyksiin. Useimmat lentoyhtiöt ovat lopettaneet lentonsa Lähi-idän kriisialueelle ja sen reunavaltioihin. Tästä huolimatta lento- ja maayhteyksiä on edelleen tarjolla rajoitetusti useimpiin alueen maihin. Vain Kuwaitiin ovat postiyhteydet tällä hetkellä poikki. Kuwaitiin osoitetut lähetykset varastoidaan toistaiseksi Suomessa. Kriisialueen maihin osoitetut lähetykset lähtevät Suomesta eteenpäin normaalisti. Suomen Posti ei kuitenkaan voi taata pääsevätkö postit suoraan perille asti, vai jäävätkö ne johonkin kolmanteen maahan odottamaan tilanteen selkiytymistä. Esimerkiksi Suomesta Irakiin lähetetty posti kulkee toistaiseksi Jordanian kautta. Lähetysten toimittaminen perille Irakin puolelle tuottaa luonnollisesti tällä hetkellä vaikeuksia. Käytettävissä olevien kansainvälisten lento- ja maakuljetusreittien tilanne ja määrä vaihtelee päivittäin sen mukaan, mitä sota-alueella tapahtuu. Postin on siksi vaikeaa antaa tarkkaa tietoa lähetysten kulkunopeudesta kriisimaihin tai niiden lähialueille. LISÄTIETOA: tuotantopäällikkö Carl-Georg Träskman, puh. 020 451 5710 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/25/20030325BIT00800/wkr0002.pdf