Posti laajentaa kotimarkkina-aluettaan

Uusi kuljetuspalvelu Itämeren liikenteeseen Posti laajentaa kotimarkkina-aluettaan Postin aikataulutettu kuljetusverkko laajentuu kevään aikana Itämeren ympärille. Uusi kansainvälinen tavarankuljetuspalvelu kattaa maaliskuun alusta Ruotsin, Norjan ja Tanskan sekä toukokuun alusta Baltian maat Viron, Latvian ja Liettuan sekä Puolan. Posti pystyy entistä paremmin tarjoamaan omaa toiminta-aluettaan laajentaville yritysasiakkailleen täydellisen palveluverkoston sekä informaatio- että materiaalivirtojen hallintaan. Uusi kuljetuspalvelu mahdollistaa sekä pakettien että lavojen lähettämisen lähialueille yhtä yksinkertaisesti kuin kotimaahan. Lähetykset jaetaan seuraavana työpäivänä mm. Suur-Tukholman ja Tallinnan alueelle. Uudella kuljetuspalvelullaan Posti vahvistaa entisestään markkina- asemaansa Itämeren alueen logistiikassa. Postin tavoitteena on rakentaa Itämeren ympärille logististen toimintakeskusten verkosto. Terminaali- ja palveluvarastotoiminnoista huolehtivat mm. tytäryritykset LP Logistika OÜ Tallinnassa sekä kotkalainen North Euroway Oy, joka tuottaa kuljetus-, huolinta-, varastointi- ja transitopalveluja erityisesti Venäjälle tavaraa kuljettaville yrityksille. LISÄTIETOJA: liiketoimintajohtaja Juha Koskinen, puh. 020 451 8584, juha.koskinen@posti.fi Posti Logistiikka on Suomen kattavin logistiikkaoperaattori. Toiminnan painopiste on logistiikan kokonaisratkaisuissa, joiden toteuttamiseen tarvittavat sähköiset ja fyysiset palvelut on yhdistetty valmiiksi toimiviksi kokonaisuuksiksi. Posti tarjoaa asiakkailleen kattavat palvelut koko tilaustoimitusketjuun sekä Suomessa että lähialueilla, erityisesti Baltian maissa ja Venäjällä. Posti-konsernin liikevaihto vuonna 2003 oli 1 145,5 miljoonaa euroa miljoonaa euroa, josta Posti Logistiikan liikevaihto oli 278 miljoonaa euroa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/24/20040324BIT00010/wkr0002.pdf