Postilta uusi pakettipalvelu kuluttajille

Postilta uusi pakettipalvelu kuluttajille Posteihin tulee 1.11.2004 myyntiin uusi kotiovelle toimitettava pakettipalvelu, Kotipaketti. Palvelun hintaan sisältyy sekä pakkaus että kotiinkuljetus. Kotipaketin pakkauksia on laatikoita kolmea eri kokoa pienestä isoon sekä pehmeiden ja keveiden tuotteiden, kuten vaatteiden lähettämiseen soveltuva pussi. Kotipaketti vie perille samaan hintaan kaiken, mikä pakkaukseen mahtuu, aina 30 kiloon asti. Kotipaketti huomioi myös vastaanottajan tarpeet. Pakettia ei tarvitse noutaa postista ja lisäksi sen saapumisesta ilmoitetaan etukäteen. Vastaanottajalle soitetaan aina ennen lähetyksen tuontia ja sovitaan aikaväli, jolloin lähetys tuodaan. Paketti voidaan toimittaa vastaanottajalle myös illalla aina kello 21 saakka. Kotipaketin voi lähettää kaikkialle Suomeen lukuun ottamatta Ahvenanmaata. Euroopan unionin jäsenmaista yli puolessa kaikki paketit kuljetetaan suoraan vastaanottajalle. Suomen Postin palveluista lähettäjä voi valita joko postiin tai ovelle toimitettavan palvelun. Pakettien kotiinkuljetus on yleistymässä Suomessa kovaa vauhtia. Vuonna 2004 Postin kuljettamista paketeista 47 % on viety vastaanottajalle, kun luku edellisenä vuonna oli 43. Posteista lähetetyistä paketeista ovelle toimitettujen osuus on neljännes. Uuden Kotipaketti-palvelun uskotaan kasvattavan perille vietävien määrää. Kotipaketti Hinta (sis ALV:n): pieni pakkauslaatikko 300 x 220 x 60 mm 10,50 E keskikok. pakkauslaatikko 385 x 290 x 95 mm 11,50 E suuri pakkauslaatikko 385 x 290 x 190 mm 13,70 E pussi 320 x 125 x 530 mm 11,50 E LISÄTIETOJA: Liiketoimintajohtaja Kirsi Paakkari, puh. 020 451 7774 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/25/20041025BIT20050/wkr0001.pdf