• Suomen Posti/

TIEDOTE 15.10.2004 Postimerkkimessuilla postimerkkitaiteilijoita, ilmaista postimerkkien arviointia ja luovutetun Karjalan postihistoriaa Postimerkkivuosi huipentuu tänä vuonna yhdeksättä kertaa järjestettäviin Postimerkkimessuihin Helsingin Messukeskuksessa 29. - 31.10.2004. Messujen avajaispäivänä ilmestyvät tämänvuotiset joulupostimerkit sekä Lapsen oikeuksista kertovat -postimerkit. Merkkien ensipäivänleimaus on Postimerkkimessuilla. Jokaisella messupäivällä on oma erikoisleimansa. Tapahtumassa on lukuisia postihallintoja ja postimerkkikauppiaita myyntiosastoineen, näyttelyssä esitellään luovutetun Karjalan postihistoriaa. Lapsille on luvassa viihdettä lauantaina ja sunnuntaina. Sisäänpääsy on maksuton. Messut ovat avoinna perjantaina 29.10. kello 11 - 18, lauantaina 30.10. kello 10 -17 ja sunnuntaina kello 10 -17. Järjestäjä on Suomen Posti Oyj, Postimerkkikeskus. Taiteilijat signeeraavat perjantaina 29.10 Päivi Vainionpää, Nina Rintalasekä Ilona Ilottu, Petri SalmelajaEeva Sivula jakavat nimikirjoituksiaan kello 12- 14 ja 15 - 16. Viihdettä lapsille lauantaina 30.10. Joulupukki ja Muumipeikko ovat tavattavissa jokaisena messupäivänä. Lapsille on luvassa monenlaista hauskaa, muun muassa poskimaalausta ja tutustumista postimerkkeilyn saloihin nuorisofilatelistien johdolla. Tänäkin vuonna messuilla on jaossa suosittu messupassi, johon voi ostaa postimerkkejä ja kerätä leimoja. Esiintymislavalla ohjelmaa lapsille kello 12 - 13 ja 15 - 16 Postimerkkien arviointia sunnuntaina 31.10. Kaj Hellman arvioi ilmaiseksi postimerkkejä kello 11 - 12 Sirkka Lekman leikkaa siluetteja kello 11 - 15 Ohjelmaa lapsille kello 14 - 15 Postimerkkinäyttelyssä luovutetun Karjalan postihistoriaa Näyttelyssä esitellään luovutetun Karjalan postihistoriaa ja postikortteja. Esillä on muun muassa Karjalan rautatieasemia, Karjalan kansallispukuja ja Kurkijokea esitteleviä kortteja. Näyttelyn ovat koonneet Viipurin Filatelistikerho ja Upseerifilatelistit. Messuvieraat voivat tutustua J. Pertti Hyytiäisen opastetuilla näyttelykierroksilla mielenkiintoisiin kokoelmiin. Lisäksi yleisö voi tutustua vuoden 2005 postimerkkien luonnoksiin ja osallistua vuoden 2004 Kaunein postimerkki -äänestyskilpailuun. Postimerkkimessujen osastoilla esittäytyvät Suomen Posti Oyj, Postimerkkikeskus Joulupukin Pääposteineen Postimuseo ja Postimuseon Ystävät ry Ahvenanmaan, Ruotsin, Norjan, Färsaarten, Grönlannin, Islannin, Eestin, Latvian ja Liettuan postit Suomen Filatelistiliitto Suomen Nuorisofilatelistiliitto postimerkkikauppiaita koti- ja ulkomailta postikorttikauppiaita Messut järjestetään samanaikaisesti Kirjamessujen kanssa, missä on esillä omana kokonaisuutenaan neljä kirja-aiheista postimerkkikokoelmaa. Messukeskukseen pääsee raitiovaunuilla 7A ja 7B, busseilla nro 17 ja 69 sekä kaikilla VR:n lähijunilla. Lisätietoja antaa tapahtumasuunnittelija Sari Wollsten, p. 020 451 8342 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/15/20041014BIT00240/wkr0001.pdf