Postin palveluvarastotoiminnot keskitetään Logiaan

Postin palveluvarastotoiminnot keskitetään Logiaan Postin palveluvarasto- ja terminaalipalveluja tuottavat tytäryhtiöt LP- Logistiikkapalvelut Oy ja Poske-Logistiikka Oy on fuusioitu Logia Oy:öön 1.10.2004. Toimintojen keskittäminen yhteen yritykseen lisää Postin palveluvarastotoiminnan tehokkuutta ja keventää hallintoa, vahvistaen Logian asemaa alansa markkinajohtajana. Logian ohella Postin terminaali- ja varastopalveluja tuottavat LP-Logistika Oü Tallinnassa sekä Venäjän liikenteeseen erikoistunut North Euroway Oy Kotkassa. Palveluvarastoliiketoiminta on yksi Postin logistiikkaliiketoiminnan kasvualueista. Kaiken kaikkiaan Postilla on varasto- ja terminaalipalveluja tarjoavia tiloja noin 200 000 neliötä. Postin tytäryhtiö Logia Oy oli alun perin Postin ja Libri-Logistiikan yhteisyritys, jonka koko osakekannan Posti lunasti itselleen 2003. LP- Logistiikkapalvelujen koko osakekannan Posti lunasti Alko Oy:ltä ja Tamro Oyj:ltä vuonna 2001 ja Poske-Logistiikan Rautakeskolta 2004. LISÄTIETOJA toimitusjohtaja Kai Särkelä, Logia Oy puh. 040 5844178 Posti Logistiikkaon Suomen kattavin logistiikkaoperaattori. Toiminnan painopiste on logistiikan kokonaisratkaisuissa, joiden toteuttamiseen tarvittavat sähköiset ja fyysiset palvelut on yhdistetty valmiiksi toimiviksi kokonaisuuksiksi.Posti tarjoaa asiakkailleen kattavat palvelut koko tilaustoimitusketjuun sekä Suomessa että lähialueilla, erityisesti Baltian maissa ja Venäjällä. Posti-konsernin liikevaihto vuonna 2003 oli 1 145,5 miljoonaa euroa miljoonaa euroa, josta Posti Logistiikan liikevaihto oli 278 miljoonaa euroa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/18/20041018BIT00020/wkr0001.pdf