Presidentti Haloselle syntymäpäiväpostimerkki

Presidentti Haloselle syntymäpäiväpostimerkki Tasavallan presidentti Tarja Halosen 60-vuotispäivän kunniaksi julkaistaan 1. joulukuuta kuudenkymmenenviiden (0,65 €) sentin arvoisen erikoispostimerkin. Presidentti Tarja Halonen on syntynyt 24.12.1943. Postimerkissä on kuvattuna taidegraafikko Kuutti Lavosen piirtämä kasvokuva presidentti Halosesta. Alkuperäinen teos on tehty mustaliitu- ja pastellityönä Lavoselle ominaiseen, varsin suureen kokoon ( 76 x 112 cm) . Kuutti Lavonen (s.1960) on taiteilijana ensisijaisesti piirtäjä mutta myös maalari ja graafikko, joka työskentelee monilla eri grafiikan tekniikoilla. Lisäksi hän kirjoittaa taiteesta, valokuvaa ja opettaa. Lavonen toimii taidegrafiikan professorina Kuvataideakatemiassa. Hän on myös Suomen Posti Oyj:n asettaman postimerkkien taidetoimikunnan jäsen. Arvo: 0,65€ Painosmäärä: 1 000 000 Taiteilija: Kuutti Lavonen Hammaste: 13 x 13 Postimerkin koko: 26 x 40 mm Postimerkkipaperi: PVA Gum 110 g Paino: Cartor Security Prinking, Ranska Painomenetelmä: 4 värioffset Ensipäivänkuori- ja -leima: Kuutti Lavonen EP-kuoren hinta: 1,10 € Lisätietoja: johtaja Markku Penttinen, p. 020 451 5519, gsm 0400 421 999 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30530[REMOVED GRAPHICS] ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00140/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00140/bild.html Pictures