Raskone ostaa Suomen Postilta Easy Km:n liiketoiminnat

Raskone ostaa Suomen Postilta Easy Km:n liiketoiminnat Raskone Oy on ostanut Suomen Posti Oyj:n omistaman Easy Km Oy:n liiketoiminnat. Liiketoimintojen siirto tapahtuu 30.4.2004. Raskoneen nykyinen raskaiden ajoneuvojen ja työkoneiden kunnossapitoon keskittynyt liiketoiminta laajenee uusille alueille Easy Km:n henkilö- ja pakettiautojen korjaamo- ja huoltotoiminnalla sekä maan johtavalla hyötyajoneuvojen leasing-palvelulla. Tehdyn kaupan seurauksena Raskoneesta muodostuu alan suurin toimija ja se pystyy tarjoamaan asiakkailleen entistä parempaa ja kattavampaa palvelua. Raskoneen ja Easy Km:n yhteenlaskettu liikevaihto on lähes 100 miljoona euroa ja henkilöstön kokonaismäärä on noin 730. Korjaamoverkostossa on yli 20 toimipistettä. Easy Km:n 360 työntekijää siirtyvät Raskoneen palvelukseen vanhoina työntekijöinä. "Easy Km:n liiketoiminta tuo kaivatun lisän nykyiseen liiketoimintaamme. Uusien EU-säännösten johdosta terävöitynyt korjaamoalan rakennemuutos johtaa yksikkökoon kasvuun, jotta kilpailukyky voidaan säilyttää. Myös palveluverkoston maanlaajuisen kattavuuden parantaminen on tärkeää monille asiakkaillemme. Leasing-palveluiden kysyntä hyötyajoneuvopuolella kasvaa todennäköisesti merkittävästi lähivuosina", toteaa Raskoneen toimitusjohtaja Jyrki Kaskinen. "Suomen Posti -konserni keskittyy strategiansa mukaisesti informaatio- ja materiaalilogistiikan liiketoimintoihin. Posti on viime vuosien aikana luopunut kaikista ydinliiketoimintoihin kuulumattomista tytäryhtiöistään, joista viimeiselle Easy Km Oy:lle on nyt saatu paras mahdollinen koti. Toteutettavan yritysjärjestelyn myötä syntyy alalle johtava yhtiö, joka kykenee tarjoamaan laadukkaimmat ja jatkuvasti kehittyvät palvelut kaikille nykyisille Easy Km Oy:n asiakkaille", Easy Km Oy:n hallituksen puheenjohtaja Vesa Vertanen toteaa. Raskone Oy on raskaan ajoneuvo- ja työkonekaluston kunnossapidon valtakunnallinen palveluyritys, jonka toimipisteverkostoon kuuluu 16 korjaamoa. Henkilöstöä Raskone Oy:llä on 370, ja sen budjetoitu liikevaihto vuodelle 2004 on noin 34 miljoonaa euroa. Raskoneen omistavat Suomen valtio ja yrityksen johto. Easy Km Oy on Suomen johtava hyötyajoneuvojen leasing-vuokraaja. 6 000 ajoneuvon leasingkannasta on yli puolet hyötyajoneuvoja. Yhtiö on perustettu vuonna 1994 nimellä PT-Autopalvelut. Easy Km:llä on monimerkkikorjaamo 16 paikkakunnalla sekä koritehdas Tampereella. Liikevaihto vuonna 2003 oli 60 miljoonaa euroa ja henkilökunnan määrä 360. Easy Km Oy kuuluu Suomen Posti -konserniin. LISÄTIETOJA: Toimitusjohtaja Jyrki Kaskinen, Raskone Oy, puh. 010 232 0202, gsm 0400-469 629, jyrki.kaskinen@raskone.fi Easy Km Oy:n hallituksen pj. Vesa Vertanen, Suomen Posti Oyj, puh. 020 451 5073 Toimitusjohtaja Tapio Puurtinen, Easy Km Oy, puh. 020 451 7090 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/07/20040407BIT00120/wkr0001.pdf