Rautakirjan kioskikaupan kuljetukset Postille

Rautakirjan kioskikaupan kuljetukset Postille Rautakirja Oyj siirtää kaikki keskusvarastonsa sekä R-kioskien ja Veikkausrastien väliset kuljetukset sekä niiden ohjauksen Suomen Posti Oyj:n hoidettavaksi. Maaliskuun alusta voimaan astuva sopimus koskee aluksi pääkaupunkiseudun kuljetuksia ja etenee vaiheittain koko maan kattavaksi. R-kioskit ja Veikkausrastit muodostavat kaksi merkittävää valtakunnallista myymäläketjua, joissa on yhteensä 765 myyntipistettä. Rautakirjan Vantaalla sijaitsevan keskusvaraston palvelut on tuottanut jo parin vuoden ajan Postin tytäryhtiö LP-Logistiikkapalvelut Oy. Keskittämällä sekä varastoinnin että nyt myös kuljetukset Postille, palvelut saadaan toimimaan entistä saumattomammin yhteen ja Rautakirja pystyy palvelemaan kioskejaan tehokkaammin. Kuljetukset ajoitetaan kunkin kioskin päivittäiseen toimintaan mahdollisimman hyvin sopiviksi. Aiemmin Rautakirja on ostanut kuljetuspalvelut useilta alan yrityksiltä. LISÄTIETOJA: · Suomen Posti Oyj, myyntijohtaja Juha Vuoripelto, puh. 020 451 5441 · Rautakirja Oyj, kioskikauppa, tietohallinto- ja logistiikkajohtaja Pentti Talikka, puh. 040 551 4047 Suomen Posti Oyj on viestinvälityksen ja logistiikan johtava yritys Suomessa. Konserni palvelee yrityksiä, yksityisasiakkaita ja yhteisöjä kaikkialla Suomessa sekä hoitaa kansainvälisiä yhteyksiä yli 200 maahan. Vahvaa kasvua Posti hakee muun muassa yrityslogistiikasta ja sähköisestä viestinvälityksestä. Posti-konsernin liikevaihto vuonna 2001 oli 1.046 miljoonaa euroa, josta Posti Logistiikan liikevaihto oli 161,5 miljoonaa euroa . Henkilöstöä konsernissa on noin 23.000. Rautakirja Oyj on kasvava ja kansainvälistyvä kauppa- ja palvelualan yritys, joka on keskittynyt lehtien tukku- ja vähittäiskauppaan sekä erikoisvähittäiskauppaan. Konsernilla on toimintaa Suomen lisäksi Virossa, Latviassa, Liettua sekä Tshekin tasavallassa. Rautakirjan liikevaihto vuonna 2002 oli 726,5 miljoonaa euroa ja konserni työllistää noin 6.500 henkilöä. Rautakirja on osa SanomaWSOY-konsernia. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/18/20030218BIT00090/wkr0002.pdf