• Suomen Posti/

Suomen Posti Oyj osti Ruotsin Postilta Baltian maiden johtavat sähköisen dokumentinhallinnan ja tulostuksen yritykset Suomen Posti -konserni vahvistaa asemiaan digitaalisen tulostuksen ja dokumenttien hallinnan liiketoiminnassa Itämeren alueella ostamalla Baltian maissa toimivat alan johtavat yritykset. Ruotsin Postin tytäryhtiöltä Swedgiro AB:ltä ostettavat yritykset ovat Virossa Eesti Maksekeskuse As, Latviassa Nacionalais Maksajumu Centras A/S ja Liettuassa Nacionalinis Centras Atsiskaitymu UAB. Kaupan myötä Suomen Posti -konsernille siirtyvä kolmen yhtiön yhteenlaskettu vuotuinen liikevaihto on noin 11 miljoonaa euroa. Ostetuissa yhtiöissä työskentelee yhteensä 100 henkilöä, jotka siirtyvät Suomen Posti -konsernin palvelukseen. Kauppa vaatii voimaan tullakseen kilpailuviranomaisten hyväksynnän. Ostettavat yhtiöt ovat digitaalisen tulostuksen, dokumenttien hallinnan ja verkkolaskuoperoinnin markkinajohtajia omissa maissaan. Yhtiöiden suurimpia asiakkaita ovat teleoperaattorit, energiayhtiöt ja pankit, joiden lähes kaikki laskutus- ja tiliotemateriaali tulostetaan tai toimitetaan asiakkaille sähköisesti. Lisäksi yhtiöillä on kasvava rooli paikallisilla suoralaskutusmarkkinoilla. Yritysosto tukee Suomen Posti -konsernin strategiaa tarjota Itämeren alueella kansainvälisille asiakkailleen monipuolisia sähköisen dokumentinhallinnan ja verkkolaskuoperoinnin palveluja. Postin Sähköisen viestinvälityksen osaamisalueet ovat tulostus- ja ulkoistuspalvelut, verkkolasku- ja operaattoripalvelut, tiedonhallinnan palvelut sekä suoramainonnan palvelut. Suomessa liiketoimintaryhmään kuuluvat Atkos Oy ja Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa Capella Group AB sekä Saksassa Capella GmbH, jonka tytäryhtiönä toimivat Eurocom-Depora GmbH sekä Data Informatic GmbH. Liiketoimintaryhmällä on lisäksi ennestään osakkuusyhtiöt Virossa ja Latviassa. LISÄTIETOJA: johtaja Antero Sarèn, Sähköinen viestinvälitys, puh. 020 451 4566, antero.saren@posti.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/11/20031211BIT00310/wkr0002.pdf