Helsingin odotettu Kontti avaa ovensa 4. elokuuta

Punaisen Ristin Kontti-ketju avaa elokuun alussa uuden kierrätystavaratalon Helsingin Itäkeskukseen. Helsingin Kontti avaa ovensa torstaina 4.8. klo 10 osoitteessa Visbynkuja 2. Kontti juhlii avajaisia torstaista lauantaihin 4.-6.8.

– Helsinkiin on jo pitkään toivottu Kontti-kierrätystavarataloa. Olemme innoissamme, sillä Helsingin kierrätystavaratalomme sijaitsee erinomaisten kulkuyhteyksien varrella Itäkeskuksessa, vain noin 5 minuutin kävelymatkan päästä metroasemalta. Helsinkiläiset asiakkaamme pääsevät näin ollen kulkemaan Konttiin helposti myös julkisilla kulkuneuvoilla, Kontti-päällikkö Emilia Lyytikäinen kertoo.

Kontti vastaanottaa vain hyväkuntoisia lahjoituksia

Konttiin voi lahjoittaa ehjiä ja puhtaita vaatteita, asusteita, astioita, kodintarvikkeita, kirjoja, leluja ja huonekaluja. Kontti ei voi vastaanottaa myyntikelvottomia tai tavaratalon valikoimaan kuulumattomia tavaroita, kuten esimerkiksi suurikokoisia kodinkoneita tai atk-laitteita. Huonekalujen ja isojen tavaraerien lahjoituksesta kannattaa soittaa asiakaspalveluun etukäteen.

Ainoastaan hyväkuntoiset lahjoitukset voidaan myydä tai toimittaa avustuskohteisiin. Likaisista ja rikkinäisistä lahjoitustavaroista aiheutuu Kontille jätekustannuksia, jotka taas vähentävät avustustyöhön ohjattavan tuoton määrää.

Lahjoittamalla tekee hyvää

– Lahjoittamalla ja ostamalla tulee samalla auttaneeksi hädässä olevia niin Suomessa kuin maailmallakin, Lyytikäinen toteaa. Olemme saaneet paljon hyviä lahjoituksia, joten laaja valikoima ja tuotteiden laatu ovat myös uuden Itäkeskuksen Kontin valtteja.

Kontin tulos ohjataan Punaisen Ristin avustustyöhön Suomessa ja maailman kriisikohteissa. Lisäksi Kontti tuottaa vaateapua, jota Punainen Risti jakaa katastrofialueilla.

Helsinkiin avattava Kontti on kasvavan ketjun kahdestoista kierrätystavaratalo. Muut Kontti-tavaratalot sijaitsevat Espoossa, Vantaalla, Turussa, Tampereella, Lahdessa, Joensuussa, Kuopiossa, Lappeenrannassa, Porissa, Oulussa ja Rovaniemellä.

Punaisen Ristin Kontti
Visbynkuja 2

Avoinna ma–pe 9–20, la 10–17, su 12–17

Kontti-päällikkö Emilia Lyytikäinen, emilia.lyytikainen@punainenristi.fi, puh. 040 1582 543