Jo kymmenillä yrityksillä on virtuaalinen Nälkäpäivä-lipas

Yritykset ovat lähteneet aktiivisesti mukaan Punaisen Ristin Nälkäpäivä-keräykseen. Jo 43 yritystä on perustanut virtuaalisen keräyslippaan, jonka tuotto ohjataan Punaisen Ristin katastrofirahastoon. Nälkäpäivä järjestetään 13. – 15.9.

Yritykset voivat ladata virtuaalisen lippaan omille nettisivuilleen tai intranetiin. Sivun käyttäjät ja lahjoittajat voivat seurata, kuinka paljon yrityksen lippaaseen on kertynyt rahaa.

- Yritykset voivat halutessaan laittaa lippaaseen keräystavoitteen, jonka täyttymistä on helppo seurata. Virtuaalinen lipas on nopea perustaa ja se on kaiken kaikkiaan vaivaton tapa auttaa, kertoo Punaisen Ristin varainhankinnan koordinaattori Regina Laurén.

Virtuaalinen lipas ei ole ainoa tapa, jolla yritykset voivat olla mukana keräyksessä. Monet yritykset tukevat Nälkäpäivää antamalla kampanjalle aikaansa.

- Yritykset voivat antaa henkilöstölleen mahdollisuuden lähteä kerääjiksi työajalla. Lisäksi olemme saaneet avuksi yritysten työpanosta pro bono –periaatteella. On todella hienoa, että yritykset ovat innostuneet Nälkäpäivästä, kiittelee Laurén.

Operaatio Nälkäpäivä on Punaisen Ristin suurin vuosittainen keräys. Nälkäpäivänä kerätään sitomattomia varoja Punaisen Ristin katastrofirahastoon. Sitomattomia varoja ei ole korvamerkitty tiettyyn kohteeseen, joten niillä voidaan auttaa luonnonkatastrofien uhreja ja tehdä kehitysyhteistyötä siellä, missä kulloinkin tarvitaan. Lisäksi varoilla tuetaan onnettomuuksien uhreja Suomessa.

Virtuaalisen lippaan voi perustaa osoitteessa www.lahjoituslipas.fi/nalkapaiva. Myös yksityishenkilöt voivat perustaa lippaan ja jakaa lippaan linkkiä esimerkiksi sähköpostilla ja sosiaalisessa mediassa.

Lisätietoa: Varainhankinnan koordinaattori Regina Laurén p. 040 719 3158

www.nalkapaiva.fi