Ketjureaktio-kampanjaan lahjoitettiin ennätystulos

Punaisen Ristin Ketjureaktio-kampanja kartutti Suomen Punaisen Ristin katastrofirahastoa alustavan arvion mukaan noin 84 000 eurolla. Polkupyöräilijöille suunnattu, 1.5.–22.9. toteutettu kampanja teki ennätystuloksen.

Ketjureaktio-pyöräilykampanja on tarkoitettu liikuntamyönteisille yrityksille, yhteisöille ja yksittäisille kuntoilijoille. Ketjureaktiossa työnantajat tai pyöräilijät itse sitoutuvat maksamaan euron jokaisesta joukkueensa polkemasta 25 kilometristä Punaisen Ristin katastrofirahastoon. Mukana oli 216 joukkuetta, eli 52 joukkuetta enemmän kuin viime vuonna.

- Yrityksillä on mahdollisuus lahjoittaa enemmän, kuin mitä henkilöstö on pyöräillyt. Siksi lopullinen tulos voi olla korkeampikin. Tavoitteemme oli kerätä Ketjureaktiossa 80 000 euroa, joten ylitimme sen reilusti ja olemme hyvin tyytyväisiä. Kiitos kaikille mukana olleille, sanoo Punaisen Ristin varainhankinnan suunnittelija Eeva Arrajoki.

Arrajoki on hyvillään myös siitä, että Ketjureaktio-kampanjassa osallistumisesta hyötyvät sekä osallistujat että Punaisen Ristin avustustyö.

- Keräyksen lisäksi Ketjureaktio on työhyvinvointikampanja. Hyvistä pyöräilysuorituksista voi päätellä, että Ketjureaktiosta on ollut runsaasti iloa ja kuntoa kohentava vaikutus osallistuvalle työyhteisölle, Arrajoki sanoo.

Ketjureaktiossa kerätyt varat käytetään Punaisen Ristin terveystyöhön Afrikassa. Työllä edistetään kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten terveyttä ja torjutaan esimerkiksi malariaa, koleraa ja hiviä.

Punaisen Ristin Ketjureaktio järjestettiin yhteistyössä Kilometrikisan kanssa. Leikkimielinen Kilometrikisa on kaikille avoin ja maksuton kilpailu, jonka järjestävät Pyöräilykuntien verkosto ry ja Suomi Pyöräilee -kampanja. Kisassa joukkueen pyöräilemät kilometrit merkitään Kilometrikisan laskuriin.

Kilometrikisa kannustaa työyhteisön jäseniä osallistumaan pyöräilyyn yhteishengen ja kunnon kohottamiseksi.

Eri sarjojen voittajajoukkueet ja tulokset löytyvät osoitteessa: www.kilometrikisa.fi.

Kilometrikisa ja Ketjureaktio jatkuvat ensi keväänä 1.5.2015 alkaen.

Lisätietoa:

Punaisen Ristin varainhankinnan suunnittelija Eeva Arrajoki, p. 020 701 2274