Lidl-myymälöiden pullonpalautusarpajaisilla tukea Nuorten turvataloille

Parpa Oy järjestää yhteistyössä Suomen Punaisen Ristin kanssa Lidl-myymälöissä 1.6.–30.11.2015 pullonpalautusarpajaiset. Asiakas voi osallistua arpajaisiin Lidl-myymälöissä ympäri Suomen lahjoittamalla palauttamiensa pullojen panttiarvon palautusarpajaisiin. Samalla hän tukee Punaisen Ristin Nuorten turvatalojen toimintaa.

Yhteistyötä Lidlin ja Punaisen Ristin kanssa jo kolmatta kertaa

Parpa järjestää pullonpalautusarpajaiset yhteistyössä Lidlin ja Punaisen Ristin kanssa kolmatta kertaa.

– Asiakkaat ovat kokeneet arpajaiset helpoksi ja mielekkääksi tavaksi auttaa, kertoo Suomen Punaisen Ristin varainhankinnan suunnittelija Elina Lahikainen.

Pullonpalautusarpajaisten pääpalkintona on 30 000 euron arvoinen kultaharkko tai Silver-vene. Arvontavoittolistalta löytyy lisäksi matkalahjakortteja, puhelimia ja Lidlin lahjakortteja. Arvan kappalehinta on 5 senttiä. Arvonnan tulos selviää asiakkaalle heti automaatilla.

Arpajaisten tuotosta vähintään 35 prosenttia palautuu voittoina asiakkaille. Voitonjaon jälkeisestä tuotosta noin puolet ohjataan Punaiselle Ristille ja loput varat käytetään arpajaisten järjestämiseen sekä muun muassa automaattien päivittämiseen.

Tuotoilla tuetaan Punaisen Ristin Nuorten turvataloja

Suomen Punainen Risti ohjaa pullonpalautusarpajaisista saadut tuotot tänä vuonna Nuorten turvataloille, jotka antavat apua ja tukea pieniin ja suuriin pulmiin 12–19-vuotiaille nuorille ja heidän perheilleen. Nuorten turvatalojen palvelut ovat maksuttomia eikä niitä varten tarvita lähetettä tai ajanvarausta. Nuorten turvataloista saa tarvittaessa myös väliaikaisen yösijan. Turvatalot sijaitsevat Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Turussa ja Tampereella.

Elina Lahikainen, varainhankinnan suunnittelija, Suomen Punainen Risti, p. 020 701 2205,
elina.lahikainen@punainenristi.fi
Pilvi-Sisko Riikonen, viestintäpäällikkö, Lidl Suomi Ky, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Marko Aaltio, hallituksen puheenjohtaja, Parpa Oy, p. 0400 473 490, marko.aaltio@parpa.fi