Lidliin palautetuilla pulloilla voi tukea Punaisen Ristin Nuorten turvataloja

Lidlin myymälöissä voi nyt tukea Suomen Punaisen Ristin työtä nuorten hyväksi. Palautuspulloista saadun pantin voi antaa Nuorten turvataloille, jotka ovat tarkoitettu 12–19-vuotiaille nuorille ja heidän perheilleen. Samalla kuluttaja osallistuu pullonpalautusarpajaisiin. Kuluttaja saa tiedon arvonnan tuloksesta välittömästi pulloautomaatin tulostamasta kuitista.

Pullonpalautusarpajaisten päävoitto on kuuden kuukauden ostokset Lidlistä. Päävoittoja on yhteensä 50 kappaletta ja kaikkien tarjolla olevien voittojen yhteissumma on yli 350 000 euroa.

Arpajaisiin voi osallistua Lidlin 135 myymälässä. Loput myymälät tulevat arpajaisiin mukaan ensi kevään aikana. Kokemus viime vuodelta on hyvä.

- Kuluttajat osallistuivat arpajaisiin noin tuhat kertaa päivässä. Toivomme osallistujamäärien lisääntyvän vielä entisestään, kun konsepti tulee tunnetuksi ja kuluttajat kokevat sen hauskaksi, turvalliseksi sekä helpoksi tavaksi auttaa Suomen nuoria ja lapsia, sanoo Palautusarpa Oy:n toimitusjohtaja Marko Aaltio.

Nuorten turvataloissa tarjotaan ilmaisia palveluita nuorille ja heidän perheilleen. Niissä on myös mahdollisuus yöpyä väliaikaisesti. Turvatalot sijaitsevat Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Turussa ja Tampereella.

Nuorten turvataloja tukeva kampanja kestää Lidlin myymälöissä toukokuun loppuun saakka.

• Suomen Punaisen Ristin varainhankintapäällikkö Anna Laurinsilta, p. 020 701 2196

• Lidlin viestintävastaava Pilvi-Sisko Riikonen, p. 09 234 56 400

• Palautusarpa Oy:n toimitusjohtaja Marko Aaltio, p. 0400 473 490