Mahdollisuus vaikuttaa Suomen Punaisen Ristin tulevaisuuteen

Suomen Punainen Risti selvittää verkkohaastattelun avulla sitä, millaisia omaan elinympäristöön-sä liittyviä huolia suomalaisilla on. Punaisen Ristin verkkosivuilla olevan kyselyn avulla halutaan saada uusia näkökulmia siihen, minkälaisten teemojen ympärillä sen toivotaan toimivan tulevai-suudessa. Mahdollisimman monen toivotaan kertovan Punaiseen Ristiin liittyvistä ajatuksistaan ja toiveistaan. –Yhteiskunnassa tapahtuu muutoksia ja kansalaisjärjestöjen on muututtava vastaamaan uusia tarpeita. Tavoitteena on selvittää, miten suomalaiset näkevät Suomen Punaisen Ristin ja minkä-laisten asioiden parissa he toivovat sen toimivan tulevaisuudessa, kertoo Suomen Punaisen Ristin viestintäjohtaja Hannu-Pekka Laiho. Verkkohaastattelun avulla saatua informaatiota käytetään tulevaisuuden toimintalinjauksien poh-jana. –Tavoitteena on peilata ihmisten toiveita mahdollisimman hyvin, Laiho sanoo. Verkkohaastattelussa vastaajat voivat kertoa, millaisessa maailmassa he haluaisivat elää. Kysely löytyy Punaisen ristin verkkosivuilta www.punainenristi.fi ja siihen voi vastata 30.4. asti.