Mitä Punaisen Ristin pitäisi tehdä?

Suomen Punainen Risti on yksi suurimmista kansalaisjärjestöistä Suomessa ja sen toimintaan osallistuu vuosittain lähes 200 000 ihmistä jäseninä, vapaaehtoisina auttajina ja verenluovuttajina. Vuosikymmenten aikana Punainen Risti on auttanut kotimaassa monin eri tavoin kaikkein eniten apua tarvitsevia.

Yhteiskunnan muuttuessa myös kansalaisten tarpeet ja järjestön toimintatavat muuttuvat. Nyt Punainen Risti on avannut kyselyn, jonka tavoitteena on kerätä ihmisten mielipiteitä ja toiveita, mitä Punaisen Ristin pitäisi Suomessa tehdä. Kyselyn tuloksia tullaan käyttämään järjestön tulevaisuuden auttamisvalmiuden linjauksen valmistelussa.

Punainen Risti toivoo mahdollisimman monen antavan hetken aikaansa ja vastaavan kyselyyn. Kyselyn sähköinen versio löytyy osoitteesta
www.punainenristi.fi/kysely. Kyselyyn 31.5.2013 mennessä vastanneiden ja siten Punaisen Ristin valmiussuunnittelussa auttaneiden kesken arvotaan kolme
perusensiapulaukkua ja seitsemän matkailijan ensiapupakkausta.

Lisätietoja: Punaisen Ristin valmiustoiminnan yksikön päällikkö Leena Kämäräinen, puh. 020 701 2120