Punainen Risti auttaa Kuopio RockCock-festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun, päihdetyön ja seksuaaliterveystyön vapaaehtoiset päivystävät Kuopion RockCock-festivaalilla 25.–26.7.2014.

Yhteensä 10 ensiavun vapaaehtoista auttaa festivaalin juhlijoita perjantaina kello 14–01 ja lauantaina 13–01. Punaisen Ristin ensiapupiste sijaitsee Väinölänniemen puolivälissä stadionin sisäänkäynnin lähellä. Vapaaehtoiset kiertävät myös tapahtuma-alueella. Ensiavun vapaaehtoiset auttavat juhlijoita pienten haavojen ja vammojen hoidossa. Jos hätä on suuri, vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

RockCock-festivaalilla päivystää myös kaksi päihdetyön vapaaehtoista. Päihdetyön tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”. Myös Punaisen Ristin seksuaaliterveystyön vapaaehtoiset kiertävät festivaalin ajan tapahtuma-alueella.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Yhteystiedot:

Ensiapupäivystyksen vastaava Jari Jokinen, Punaisen Ristin Kuopion osasto, p. 040 544 2602

Päihdetyön vapaaehtoinen Aimo Hiltunen, p. 040 368 8263