Punainen Risti auttaa Live Aid Uusi Lastensairaala -konsertissa Helsingissä

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät lauantaina 6.6.2015 Helsingin olympiastadionilla Live Aid Uusi Lastensairaala 2017 -konsertissa.

Konserttiyleisöä auttaa yhteensä noin 20 ensiavun vapaaehtoista koko lauantaipäivän. Punainen Risti ei ota mitään korvauksia ensiapupäivystyksestä, sillä kaikki konsertin tulot ohjataan uuteen lastensairaalaan. Punaisen Ristin pääensiapupiste on stadionin D-portin luona. Sen lisäksi stadionin kentällä on kaksi ensiaputelttaa.

Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Vapaaehtoiset ovat varautuneet auttamaan myös vakavammissa tilanteissa, kuten sairauskohtauksen sattuessa. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen vastaava Markku Lempinen, Punaisen Ristin Helsingin ja Uudenmaan piiri, p. 040 749 4659