Punainen Risti auttaa Pori Jazz -festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät Pori Jazz -festivaalilla 10.–19.7.

Noin 40 ensiavun vapaaehtoista auttaa festivaalin kävijöitä sen eri alueilla perjantaina 10.7. kello 18 lähtien aina sunnuntaihin 19.7. kello 23 asti. Punaisen Ristin ensiapupiste sijaitsee Jazzkadun puolessa välissä. Sen lisäksi vapaaehtoiset kiertävät Jazzkadulla koko festivaalin ajan.

Punaisella Ristillä on myös toinen ensiapupiste Kirjurinluodon konserttipuistossa Kaarisillan lähellä. Ensiavun vapaaehtoiset auttavat festarijuhlijoita konserttipuistossa torstaista lauantaihin 17.–19.7. Ensiavun vapaaehtoiset ovat paikalla Kirjurinluodossa myös Pori Jazz Kids -festivaalilla 14.–15.7.

Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ensiapupäivystäjät ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen vastaava Virpi Lindström, Punaisen Ristin Porin osasto, p. 044 300 3618