Punainen Risti auttaa Sataman Yö -konsertissa Jyväskylässä

Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset päivystävät 12.6.2015 Sataman Yö -tapahtumassa Jyväskylässä.

Kuusi ensiavun vapaaehtoista auttaa konsertin juhlijoita perjantaina kello 18 alkaen aina puoleen yöhön asti. Vapaaehtoiset kiertävät tapahtuma-alueella ja päivystävät konserttialueen ensiapupisteessä.

Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Myös Punaisen Ristin kaksi päihdetyön vapaaehtoista kiertää juhlijoiden joukossa keskustelemassa lauantaina kello 18 alkaen. Tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen vastaava Venla Tarvainen, Punaisen Ristin Jyväskylän osasto p. 0400 964 800

Punaisen Ristin päihdetyön suunnittelija Kati Laitila p. 040 589 5778