Punainen Risti auttaa Suomipop-festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset päivystävät Jyväskylässä Suomipop -festivaalilla 10.–12.7.2014.

Festivaalilla auttaa yhteensä seitsemän ensiavun vapaaehtoista. He päivystävät pelastuspalveluautolla ja kiertelevät festivaalialueella torstaina klo 16–01, perjantaina klo 14–01 ja lauantaina 13–01. Ensiapuryhmä hoitaa juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Jos hätä on suuri, vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Myös kolme päihdetyön vapaaehtoista päivystää tapahtuma-alueella lauantaina. Päihdetyön tavoitteena on vähentää päihdekokeiluja ja niistä aiheutuvia haittoja. Tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Yhteystiedot:

Ensiapupäivystyksen vastaava Venla Tarvainen, Punaisen Ristin Jyväskylän osasto, p. 0400 964 800

Päihdetyön vastuuhenkilö Tomi Lehtonen, Punaisen Ristin Tampereen osasto, p. 040 822 4989