Punainen Risti auttaa Tikkurila Festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset päivystävät Vantaalla Tikkurila Festivaalilla 1.–3.8.2014.

Tapahtuma-alueella auttaa yhteensä 14 ensiavun vapaaehtoista perjantaina kello 14.30–01, lauantaina kello 13–01 ja sunnuntaina kello 11–22. Ensiavun vapaaehtoiset päivystävät ensiapupisteellä ja kiertävät tapahtuma-alueella koko festivaalin ajan. Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Perjantaina ja lauantaina tapahtuma-alueella kiertää myös kaksi päihdetyön vapaaehtoista kello 16–20. Päihdetyön tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Yhteyshenkilöt:

Ensiapupäivystyksen yhdyshenkilö Satu Vanhanen, Punaisen Ristin Järvenpään osasto, p. 045 111 9882

Päihdetyön vastaava päivystäjä Leena Whayman, p. 040 533 8130