Punainen Risti auttaa viikonloppuna useissa urheilutapahtumissa Helsingissä

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät yleisurheilun Ruotsi-ottelussa 29.–31.8.2014, Midnight Run Helsingissä lauantaina 30.8. ja Tour de Helsingissä sunnuntaina 31.8.

Vapaaehtoiset päivystävät Ruotsi-ottelussa jo perjantaina 29.8. kello 17–18.30, kun naisten seiväshyppykilpailu käydään Narinkkatorilla. Yhteensä 15 ensiavun vapaaehtoista auttaa Olympiastadionilla lauantaina kello 18–22 ja sunnuntaina 13.30–17. Ensiapuryhmällä on päivystyshuone stadionilla, ja päivystyspalveluauto päivystää kisatorilla Mäntymäen kentällä.

Yhteensä 15 ensiavun vapaaehtoista auttaa juoksijoita Midnight Run Helsingissä lauantai-illalla koko tapahtuman ajan. Senaatintorilla on päivystyspalvelubussi ja juoksumatkan varrella päivystää kolme päivystyspalveluautoa.

Myös sunnuntaina järjestettävässä Tour de Helsingissä päivystää 15 ensiavun vapaaehtoista koko pyöräilytapahtuman ajan. Punaisen Ristin päivystyspalvelubussi on tapahtuman lähtö- ja maalipisteessä Olympiavelodromilla. Myös neljä päivystyspalveluautoa päivystää matkan varrella siltä varalta, jos pyöräilijät tarvitsevat apua.

Ensiapuryhmät hoitavat paikan päällä urheilijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ryhmät tilaavat paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin ensiapupäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksien vastaava Markku Lempinen, Punaisen Ristin Helsingin ja Uudenmaan piiri, p. 040 749 4659